Miejsce: Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości, ul .Lęborska 3b Gdańsk
Data: 18 -20.12.2014
Zapraszamy Państwa do kolejnego cyklu warsztatów, tym razem dla obecnych i przyszłych managerów łańcucha dostaw, logistyki, zakupów i planowania. W ramach warsztatów pragniemy podzielić się naszym wieloletnim doświadczeniem wdrożeniowym zdobytym w toku prowadzonych przez nas zarówno międzynarodowych projektów rozwoju przedsiębiorstw jak i doskonaleniach procesów polskich, rodzinnych firm. Jesteśmy przekonani, iż opracowany program pozwoli uczestnikom rozwinąć już posiadane umiejętności oraz zdobyć nową wiedzę popartą praktyką naszych konsultantów i trenerów. Szczególnie forma wymiany doświadczeń - na bazie wdrożeń realizowanych przez uczestników pomiędzy sesjami - pozwoli poznać sprawdzone narzędzia i techniki optymalizacji kosztów w łańcuchu dostaw, wprowadzić je w życie i wymienić się doświadczeniami wdrożeniowymi.
Nasza Akademia Doskonalenia Łańcucha Dostaw
- Przygotuje Managerów i Liderów do całościowego patrzenia na łańcuch dostaw w poszczególnych działach takich jak: dział zakupów, planowania, obsługi klienta
- Wyposaży ich w niezbędne narzędzia pozwalające skutecznie prowadzić działania doskonalące na poziomie całej organizacji oraz w małych zespołach roboczych
- Pozwoli wymieniać doświadczenia z innymi uczestnikami Akademii, by skorzystać ze sprawdzonych dobrych praktyk oraz wykorzystać możliwość uczenia się na błędach innych
Program szkolenia:
Cele działu zakupów
Cele działu zaopatrzenia
Kalkulacja zapasów
1. wyznaczanie poziomu zapasu materiałów oraz jego struktury,
2. ocena wpływu uzgodnionych z dostawcą parametrów dostaw na zmianę zapasu
3. proces definiowania poziomu zapasu standardowego
Zarządzanie zapasem w obliczu:
1. Nowych produktów
2. Zamierających produktów
3. Proces definiowania zapasów z uwzględnieniem cyklu życia produktu
Zmiany w produktach i ich wpływ na zarządzanie materiałem
1. Proces zarządzania BOM w obliczu zmian w produktach
Definicja efektywnego dostawcy
Definicja efektywnych warunków dostaw
Parametry dostaw, o które należy dbać podczas negocjacji z dostawcami - czy koszty dostaw i cena to wszystko na czym powinno nam zależeć?
Kontraktowanie współpracy z dostawcami - tak czy nie? w jakim zakresie?
Zarządzanie zapasem u dostawcy na zasadzie "call-off"
Ograniczenia dostawców i ich wpływ na nasz zapas - jak szukać potencjału u dostawców?
VMI z dostawcami - kiedy i jak?
Weryfikacja i ocena dostawców
Proces dostawy i rozliczanie materiałów między magazynem materiałów a produkcją
Techniki i narzędzia zapewnienia terminowości dostaw
Wskaźniki kosztowe w logistyce zaopatrzenia
Wskaźniki operacyjne w logistyce zaopatrzenia
Adresaci: Pracownicy firm produkcyjnych, logistycznych, usługowych, Managerowie Łańcucha Dostaw, Dyrektorzy/Kierownicy Działów Logistyki, Szefowie Działu Zakupów, Specjaliści ds. Planowania, Managerowie Działu Obsługi Klienta, Dyrektorzy/Kierownicy Produkcji
Prosimy o zapisy przez stronę internetową: www.lean.info.pl lub e-mail ahromiak@lean.info.pl