Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Aktualności RSS

Azjatycka Ekspansja BASF

Drukuj

Azjatycka Ekspansja BASF

Do roku 2020 koncern chemiczny BASF zamierza podwoić swoją sprzedaż na rynkach azjatyckich - wynika z zaprezentowanej właśnie strategii spółki na rynku Azji i Pacyfiku.

W latach 2010-2020 BASF zamierza rozwijać się w Azji przeciętnie o 2 punkty procentowe szybciej niż tamtejszy rynek chemiczny ogółem. Przy spodziewanym wzroście tego rynku o 4-5 proc. rocznie będzie to oznaczało podwojenie regionalnej sprzedaży w rejonie Azji i Pacyfiku do 2020 roku, przy jednoczesnej premii związanej z niższym kosztem kapitału. Zgodnie z nową strategią dla tego regionu, BASF określi pięć sektorów o kluczowym znaczeniu, zwiększy zatrudnienie z obecnych 15 tys. osób do co najmniej 20 tys. osób i planuje generować przynajmniej 70 proc. sprzedaży w tej części świata z lokalnej produkcji.
W tym celu tylko w latach 2009-2013 koncern zainwestuje w Azji 2 mld euro, a także poprawi efektywność działania w tym regionie, co powinno przynieść oszczędności rzędu co najmniej 100 mln euro rocznie do roku 2012.
Wśród kluczowych inwestycji strategia wymienia zaakceptowaną już przez rząd chiński rozbudowę kompleksu chemicznego w Nanjing, kosztem 700 mln euro, a także budowę fabryki MDI w Chongqing, o zdolnościach produkcyjnych 400 tys. ton rocznie. Ostateczna decyzja w sprawie tej inwestycji ma zapaść w pierwszym kwartale 2010 roku, a fabryka miałaby ruszyć na początku 2014 roku. - Obecna trudna sytuacja gospodarcza regionu nie zmienia naszych pozytywnych oczekiwań co do długoterminowego potencjału wzrostu tych dynamicznych rynków - zapewnił Martin Brudermüller, członek zarządu BASF, odpowiedzialny za Azję i Pacyfik.
BASF zamierza także rozszerzyć swoją działalność w tym regionie świata pod względem geograficznym. Obecnie firma jest obecna w 15 krajach regionu, a na znaczącą skalę w Chinach, Japonii, Korei Południowej, Malezji i w Indiach. Teraz koncern zamierza wejść także na inne, szybko rozwijające się rynki, takie jak Wietnam. /Źródło: www.wnp.pl/
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent