Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Dascher W 14 Dni Pociągiem Przez Polskę Do Chin Dla BASF
Dascher W 14 Dni Pociągiem Przez Polskę Do Chin Dla BASF
BASF powierzył Dachser, operatorowi logistycznemu z którym od lat współpracuje, obsługę swojego pierwszego pociągu blokowego do Chin. Pociąg z 42 kontenerami przewożącymi produkty BASF przybył do chińskiego miasta Xi´an. Dachser zadbał o wszystkie aspekty organizacyjne - od skoordynowania współpracy z operatorem kolejowym RTSB przez odprawę celną po dystrybucję towaru w Chinach. Dzięki transportowi Dachser Rail Services produkty chemiczne z Ludwigshafen w Niemczech trafiły na chiński rynek dwa razy szybciej.
Podróż tzw. pociągiem blokowym z KTL Kombi-Terminal w niemieckim Ludwigshafen do Chin przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan zajęła zaledwie 14 dni - ponad dwa tygodnie szybciej niż kontenerowcem. Transport kolejowy trasą „Nowego Jedwabnego Szlaku” jest szczególnie interesujący dla firm chemicznych, których zakłady produkcyjne znajdują się w głębi Chin, z dala od portów morskich.
Terminal KTL w Ludwigshafen odgrywa kluczową rolę w koncepcji logistycznej BASF: służy jako hub, w którym produkty z Europy są łączone i ładowane do kontenerów kolejowych. Ten największy terminal śródlądowy w Niemczech znajduje się bezpośrednio przy głównym zakładzie BASF. Każdego dnia z terminalu odjeżdża do 30 pociągów dziennie w kierunku ponad 20 europejskich centrów gospodarczych.
Wkrótce kolejne cotygodniowe wyjazdy
Ponieważ tory kolejowe na poszczególnych odcinkach trasy różnią się szerokością, kontenery musiały zostać przeładowane do innego pociągu w polskich Małaszewiczach oraz na granicy kazachskiej z Chinami. Czterdziestostopowe kontenery były wypełnione przede wszystkim granulatami, dodatkami do paliw i katalizatorami. Punktem docelowym transportu było miasto Xi’an w środkowych Chinach.
Na miejscu lokalny oddział Dachser zajął się odprawą celną i dalszą dystrybucją towarów BASF do odbiorców – tym razem ciężarówkami. Jednocześnie planowane są kolejne tury odjazdu pociągów z Ludwigshafen do Xi`an.
„Szybszy niż fracht morski, tańszy niż fracht lotniczy, łatwy do zaplanowania i niezawodny: w przypadku określonych potrzeb logistycznych transport kolejowy do Chin trasą Nowego Jedwabnego Szlaku może być doskonałą, niosącą wartość dodaną, alternatywą dla transportu lotniczego i morskiego”, wyjaśnia Thomas Krüger, Dyrektor Zarządzający Dachser Air & Sea Logistics EMEA. „Zapotrzebowanie na usługi Dachser Rail Services cały czas rośnie, a szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że naszym rozwiązaniom zaufał lider światowego rynku, jakim jest BASF”.
Wieloletnie partnerstwo wchodzi na wyższy poziom
Dachser już od kilku dekad ściśle współpracuje z BASF w zakresie transportu i bezpiecznego przechowywania produktów chemicznych w Europie. Operator prowadzi dla BASF dwa magazyny materiałów niebezpiecznych: jeden na Węgrzech i jeden w Rumunii. Oba spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, a ich działanie zostało ocenione zgodnie z normami SQAS.
„Pierwszy pociąg do Xi'an wniósł naszą współpracę logistyczną z BASF na nowy poziom”, mówi Michael Kriegel, Department Head Dachser Chem-Logistics.
Rozwiązania branżowe operatora logistycznego, takie jak Dachser Chem-Logistics, łączą wysokiej jakości usługi logistyczne oraz wiedzę nt. obsługi towarów niebezpiecznych w ramach globalnej sieci transportowej z indywidualnymi rozwiązaniami dla klientów z branży chemicznej.
Dachser, firma rodzinna z siedzibą w Kempten w Niemczech, oferuje logistykę transportu, magazynowania oraz spersonalizowanych usług w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics (ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: Dachser European Logistics i Dachser Food Logistics). Oferty firmy dopełniają kompleksowe usługi w zakresie logistyki kontraktowej oraz rozwiązania branżowe. Niezawodna sieć transportowa – zarówno w Europie, jak i na pozostałych kontynentach – w połączeniu z całkowicie zintegrowanymi systemami IT zapewniają dostęp do inteligentnych rozwiązań logistycznych na całym świecie.
Dzięki ok. 31 tys. pracowników w 393 lokalizacjach na całym świecie Dachser wypracował w 2019 r. skonsolidowane przychody netto w wysokości 5,7 mld euro. Operator usług logistycznych obsłużył łącznie 80,6 mln przesyłek o wadze 41 mln ton. Dachser posiada własne spółki krajowe w 44 państwach.
Więcej informacji na temat Dachser można znaleźć na stronie www.dachser.pl
KTL Kombi-Terminal Ludwigshafen GmbH:
KTL Kombi-Terminal Ludwigshafen GmbH jest niemieckim terminalem śródlądowym o największym wolumenie przeładunków i uważa się za jeden z wiodących terminali w Europie pod względem wydajności, bezpieczeństwa oraz innowacji. Firma została założona w 1999 r. i należy do BASF SE (40%), Kombiverkehr (20%), Hupac (15%), Bertschi i Hoyer (po 12,5%); obecnie oferuje do 30 połączeń kolejowych dziennie do ponad 20 europejskich centrów gospodarczych. KTL współpracuje z 8 operatorami transportu kombinowanego, 9 przedsiębiorstwami transportu kolejowego i ponad 100 spedytorami. KTL zamierza nadal zwiększać wydajność i jakość usług w połączonym transporcie kombinowanym droga/kolej poprzez m.in. dalszą konsekwentną automatyzację i cyfryzację procesów.
RTSB GmbH:
Rodzinna firma RTSB GmbH – Rail Transportation Service Broker jest wiodącym operatorem kolejowym na trasie „Nowego Jedwabnego Szlaku” z siedzibą w Friedrichsdorf w niemieckim landzie Hesja. Elastyczne, intermodalne usługi logistyczne dla firm transportowych, głównie w segmencie kolejowym, są świadczone w ramach 19 oddziałów firmy w 13 krajach położonych wzdłuż korytarza Eurazji. RTSB ma ponad 20-letnie doświadczenie w regionie WNP, a także obsługuje Eurasian Railway Carrier, firmę licencjonowaną w Niemczech i Polsce, wraz z białoruską państwową spółką Belintertrans. W 2019 r. RTSB wygenerował sprzedaż na poziomie około 300 mln euro i obsłużył ponad 3000 pociągów blokowych między Chinami a Europą, przewożąc koleją łącznie 422,500 TEU. Więcej informacji na temat RTSB można znaleźć na www.rtsb.group.