Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Aktualności RSS

Informacje Messe Düsseldorf

Drukuj

Informacje Messe Düsseldorf

Messe Düsseldorf GmbH przewidywała w słabym pod względem ilości imprez targowych roku 2009 obrót w wysokości ok. 173 mln €. „Przy układaniu planów i w pierwszych miesiącach roku 2009 nikt nie był w stanie dokładnie oszacować rozmiarów międzynarodowego kryzysu gospodarczego”, wyjaśnia Pan Werner M. Dornscheidt, Prezes Zarządu Messe Düsseldorf GmbH. Na początku kryzysu założono pierwotnie związany z ryzykiem kryzysowym spadek obrotów rzędu trzech procent (około pięciu mln €). Jednak do lata 2009 sumę tę trzeba było podwoić, kontynuuje Pan Dornscheidt. „Dzisiaj wygląda na to, że wynikający ze słabej koniunktury spadek obrotów nie będzie tak duży, co oznacza, że obroty spółki lekko przekroczą plan.” Ponadto dzięki dyscyplinie kosztowej i oszczędnościom na kosztach rzeczowych i ogólnych spółka mogła w ubogim w cykliczne imprezy roku 2009 pozytywnie wpływać na planowaną stratę.

Dla mnie to jest wytrwałość w działaniu” tak przewidywany wynik za rok 2009 komentuje Dirk Elbers, nadburmistrz Dusseldorfu, stolicy Landu i przewodniczący rady nadzorczej spółki targowej. Dla samego miasta znaczenie Messe Düsseldorf i jej działalność w międzynarodowym businessie targowym ma duże znaczenie. „Spółka zapewnia sobie z sukcesem miejsce na rynku, także w kryzysie dokładnie spełnia potrzeby swoich klientów i dzięki perspektywicznemu planowaniu amortyzuje negatywne skutki recesji i przyczynia się w istotny sposób do rozwoju miasta i regionu”.
W niezbyt obfitym w cykliczne imprezy roku 2009 na terenach targowych w Düsseldorfie zorganizowano 15 własnych targów, na które przyjechało ponad 15.000 wystawców i więcej jak 800.000 profesjonalistów. Do tego doliczyć należy 18 imprez partnerskich i gościnnych, w tym dwukrotnie nowość Goodies XXL, czołowe europejskie targi towarów specjalnych i przeznaczonych na akcje.
Pomimo ostrego spowolnienia gospodarczego w roku 2009 większość targów w Düsseldorfie zanotowała wzrost co najmniej jednego wskaźnika – liczby wystawców albo gości. Najlepiej wypadła tu MEDICA – Światowe Forum Medycyny, Międzynarodowe Targi z Kongresem – z 4.330 wystawców i 132.000 gości. Poza tym także Beauty International Düsseldorf, ProWein – Międzynarodowe Targi Wina i Spirytualiów oraz A+A – Targi Ochrony Osobistej, Bezpieczeństwa i Higieny Pracy powiększyły zarówno liczbę wystawców i gości i obroniły czołowe rynkowe pozycje w swoich branżach.
Działamy jako makler nowości i wyniki te oznaczają potwierdzenie wysokiej jakości naszych imprez targowych”, ocenia Pan Dornscheidt te trendy rozwojowe. „Oznacza to jednak także, że musimy jeszcze ostrzej profilować nasze targi jako numer 1 w swoich branżach i zwiększyć w ten sposób osiągane przez wystawców korzyści.”
 
Wzbogacenie palety imprez na terenach targowych w Düsseldorfie 2010
2010 jest dla Messe Düsseldorf GmbH po ubogim w imprezy cykliczne roku 2009 znowu bardzo intensywny. Duet wire/Tube, glasstec, K i MEDICA to razem pięć wielkich targów dóbr inwestycyjnych organizowanych w tym roku. We wszystkich wymienionych imprezach liczba zgłoszonych wystawców jest na poziomie poprzednie edycji.
Dobry początek dały targi boot w styczniu. 240.200 gości z ponad 60 krajów zadbało o dobre interesy w wielu elementach targowej oferty. „W pełni zrealizowaliśmy nasze cele” powiedział Pan Dornscheidt. „Udało się nam zarówno dać branży wiele ważnych impulsów jak i przyciągnąć na boot Düsseldorf i tym samym do sportów wodnych wielu młodych ludzi i całe rodziny. Sprawdziła się koncepcja promowania ofert interaktywnych i ożywienia sportów wodnych w halach targowych.”
Dobre perspektywy rysują się także dla tegorocznych targów ProWein w marcu: po raz pierwszy zgłosiło się ponad 3.300 wystawców z 50 krajów. W ubiegłym roku było 3 170 wystawców z 46 państw.
Także wire 2010 – Międzynarodowe Targi Drutu i Kabli oraz Tube 2010 - Międzynarodowe Targi Rur kontynuują kurs na sukces. Na tube zgłosiło się 1 134 wystawców z 48 krajów i zarezerwowało 44 300 m2 powierzchni wystawowej netto, co jest pod względem powierzchni dobrym wynikiem. Jest to jak dotąd 2 000 m2 więcej jak na Tube 2008 (41 400 m2). Natomiast na wire wystawcy prezentować się będą na 51 722 m2 netto. W roku 2008 było to 53 000 m2. Spadek o ok. 2000 m2 wynika ze świadomego ograniczania wielkości stoisk przez niektórych wystawców. Pomimo tego już teraz ilość zgłoszonych firm jest większa jak w roku 2008 (1 130); na początku lutego mieliśmy zgłoszenia od 1 190 przedsiębiorstw, które przyjadą na wire do Düsseldorfu.
Messe Düsseldorf GmbH powiększy paletę imprez w roku 2010 o dwie premiery: równolegle z glasstec International Trade Fair for Glass, Production – Processing – Products With Special Show Glass Technology Live odbędzie się solarpeq – International Trade Fair for Solar Production Equipment. Rownież po raz pierwszy w Düsseldorfie, pod koniec listopada odbędzie się Valve World Expo - najważniejsze w świecie targi zaworów i osprzętu zaworowego. Równolegle z targami firma KCI Publishing B.V. przygotowuje na terenach targowych w Düsseldorfie Valve World Conference. Obie imprezy wzbogacą merytorycznie Tube Düsseldorf. „Dzięki tym targowym nowościom jeszcze raz pokazujemy, że na naszych platformach innowacji spotykają się profesjonalni wystawcy z profesjonalnymi zwiedzającymi,” z zadowoleniem stwierdza Pan Dornscheidt.
Poza poszerzeniem oferty firma planuje w roku 2010 rozbudowę serwisu. Między innymi dotyczy to oferty dla wystawców i gości na portalach online oraz na przykład takich ofert jak cztery tematycznie nowe seminaria wystawców w ramach zawiązanego aliansu 2010, które zwiększają korzyści osiągane dzięki udziałowi w targach.

Imprezy zagraniczne i światowa sieć przedstawicielstw
W ciągu ponad 60 lat aktywności zagranicznej nasza grupa zorganizowała ponad 5 000 przedstawicielstw na całym świecie, w roku 2010 będzie ich ponad 80.
W grudniu 2009 miała miejsce premiera najnowszego członka rodziny targów szklarskich – GLASSPEX INDIA - International Exhibition for Glass Production, Processing, Products. W czeskim Brnie po raz pierwszy odbyło się Stainless International oraz Stainless - Steel Congress a także Brno Art Fair International - Fair of Art.
Nawet jeżeli kryzys gospodarczy mocno dotknął szybko rozwijające się rynki Europy Wschodniej i Azji, to i tak utrzymuje się trend do globalnych powiązań”, wyjaśnia Pan Dornscheidt strategię Messe Düsseldorf polegającą na indywidualnym podejściu do poszczególnych rynków dzięki umiędzynarodowieniu firmy. „Dlatego także w roku 2010 będziemy mieć premierowe imprezy.” Dzięki udziałowi w FIME International Medical Trade Fair + Congress w Miami Beach liczba targów medycznych zwiększy się do dziesięciu, a w marcu po raz pierwszy otworzą się bramy Międzynarodowych Targów Motocykli, Akcesoriów i Odzieży w Brnie.

Wpływ organizacji targów na miasto Düsseldorf
Dzięki organizowanym na Terenach Targowych w Düsseldorfie wiodącym w świecie imprezom targowym stolica Landu stała się znanym międzynarodowo miejscem handlu i businessu. Przez wielostronne efekty socjo – ekonomiczne Messe Düsseldorf zajmuje wyróżniającą się pozycję wśród wszystkich spółek miasta, z których w różnorodny sposób korzysta.
888 milionów € wydali wystawcy i goście w roku 2009 w związku z targami w Düsseldorfie. Indukowane przez targi obroty szacuje się na 1,16 miliarda €. Dla Düsseldorfu oznacza o konkretnie, że 1 € obrotu spółki targowej generuje 6,2 € obrotów całkowitych. Jest to szczególnie ważne na kurczącym się rynku pracy: dzięki targom gwarantowane jest 12 856 stanowisk pracy w samym mieście i kolejne 7 386 w pozostałej części landu NRW. Jak mówi Pan Dornscheidt: „W obecnej sytuacji gospodarczej jest to bardzo ważny czynnik stabilizujący. Dzięki swoim przychodom Targi są ważnym nośnikiem i motorem lokalnego dobrobytu.”
Kompetencje organizacyjne Messe Düsseldorf poszukiwane są także poza międzynarodową branżą targową. Przykładowo w czasie Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver i po raz pierwszy także w czasie Paraolimpiady organizujemy Dom Niemiecki, jako generalny realizator przygotowujemy prezentację miasta Düsseldorf na EXPO 2010 w Szanghaju. „Messe Düsseldorf urządzało pawilon niemiecki na pięciu wystawach światowych i ma już dziesięcioletnie doświadczenie w organizacji i w prowadzeniu domów niemieckich na igrzyskach olimpijskich. Dla miasta Düsseldorf spółka jest idealnym partnerem i gwarantem pomyślnej realizacji naszej prezentacji w Szanghaju – z istotnym efektem zwrotnym dla naszego miasta” podkreśla nadburmistrz Elbers. /Düsseldorf, 18. lutego 2010/

Kontakt:
Messe Düsseldorf GmbH
Messeplatz, 40474 Düsseldorf
Dr. Andrea Gränzdörffer
Tel.: 0211/4560-555
Fax: 0211/4560-8548
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent