Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Aktualności RSS

Konkurencja Dla Onetu i WP?

Drukuj

Konkurencja Dla Onetu i WP?

Axel Springer Polska pracuje nad portalem, który będzie konkurował z Onetem, Wirtualną Polską, Interią i Gazetą.pl. Projekt zostanie stworzony głównie na bazie Dziennika. Zdaniem Gazety Prawnej nowy portal będzie dostępny pod adresem www.dziennik.pl. Obecnie jest tam tylko zdjęcie pierwszej strony i informacje redakcyjne. Być może będzie też wspomagany przez treści z Newsweeka, Faktu, a także innych tytułów wydawanych przez Niemców - motoryzacyjnych i poradnikowych. Axel Springer Polska nie chce jednak mówić o szczegółach projektu. Zdaniem analityków, plany niemieckiego wydawcy to kolejny etap jego walki o polski rynek medialny. Po wprowadzeniu tabloidu Fakt i tygodnika opinii Newsweek, a niedawno Dziennika - niemiecki wydawca ma już tytuły w trzech najważniejszych segmentach rynku. Teraz przyszła więc pora na internet, który rozwija się błyskawicznie.

Firma analizująca rynek CR Media Consulting podkreśla, że w najbliższych latach internet będzie systematycznie odbierał reklamodawców prasie i telewizji. Wydatki firm na reklamę w sieci rosną najszybciej ze wszystkich mediów. W pierwszym kwartale tego roku wzrosły o 40,5, a na koniec roku sięgną już 215 mln zł, a udział wydatków w całym rynku reklamy przekroczy już 3,6 proc. Aż 79 proc. wszystkich wydatków firm w sieci przypada dziś właśnie portalom internetowym.
Projekt niemieckiego wydawcy najsilniej uderzy w Agorę, wydawcę Gazety Wyborczej, która ma własny portal internetowy Gazeta.pl. Dzięki dynamicznie rosnącym wydatkom na reklamę, w ubiegłym roku portal wyszedł na plus, a w tym roku Wanda Rapaczyńska zapowiedziała w rozmowie z GP duże inwestycje w jego rozwój. W marcowym rankingu witryn internetowych, przygotowanym przez PBI/Megapanel, Gazeta.pl zajmuje 9 miejsce z 39,7 proc. zasięgiem i 4,9 mln stałych użytkowników. Wejście portalu Axel Springer może zagrozić tej pozycji. Ale będzie to konkurencja nie tylko dla Agory, lecz także dla Onetu, Wirtualnej Polski, czy Interii. Szczególnie, jeśli Niemcy od razu postawią na projekty multimedialne oraz serwisy tematyczne, które przyciągają internautów - pisze Gazeta Prawna.
Zdaniem dziennika to, że kondycja polskich spółek internetowych jest dobra i jest to coraz pewniejszy biznes, pokazują wyniki giełdowe. W ostatnich dniach spadków na giełdzie np. akcje KGHM spadły o ponad 30 proc., Interia straciła 8 proc., a Onet urósł ze 149 zł do 157 zł.
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent