Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Perspektywy i Trendy w IML
Perspektywy i Trendy w IML
W dniach 13–15 stycznia w Bukowinie Tatrzańskiej odbyła się konferencja „Pro IML'14 Innowacyjne Opakowanie: od projektu do wykonania”, zorganizowana przez zakład poligraficzny Chesapeake Białystok. W spotkaniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli firm działających w tym sektorze - dostawcy technologii, maszyn i producenci.
Bezpośrednią okazją do tego, był wyjątkowy jubileusz – dokładnie 15 lat temu - Chesapeake Białystok jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych zakładów w Europie Środkowo - Wschodniej, wprowadził technologię produkcji etykiet In Mould Labeling na rynek.
- Ponad 15 lat temu, jako jedna z pierwszych drukarni w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęliśmy produkcję etykiet IML. Zdobywane niejako „po drodze” doświadczenia z zakresu druku w technologii UV, w tym szczególnie z użyciem farb o obniżonej migracji, pozwoliło nam przy tym zagwarantować bezpieczeństwo wyrobów spożywczych – przypomniał Andrzej Sosna, dyrektor generalny Chesapeake Białystok.
Przedstawiciel firmy zaznaczył, że grono klientów firmy z Europy Zachodniej, którzy rozumieją istniejące obostrzenia technologiczne systematycznie rośnie, dlatego spółka stara się wykorzystać tę dynamikę do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, rozwijając przy tym produkt, jakim są etykiety In Mould Labeling.
Konferencja była okazją do spotkania przedstawicieli branży, wymiany doświadczeń i wiedzy. Nie zabrakło inspirujących wystąpień oraz merytorycznych dyskusji. Z uczestnikami konferencji spotkali się m.in.: Marzena Pawlicka z Zakładu Bezpieczeństwa Żywności, Mariusz Chmielewski z KM-System, Lucija Kraljia z Taghleef Insustries Kft i Robert Kuczera reprezentujący firmę Huber. Przedstawiciele Chesapeake Białystok: Magdalena Michalska i Ewa Świerzbińska opowiadali nt. bezpieczeństwa produkcji oraz tzw. efektu WOW w projektowaniu opakowań i etykiet.
Oprócz prelekcji, uczestnicy wydarzenia zyskali dodatkowo okazję do tego, aby zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w tym zakresie, urządzeniami i technologiami wykorzystywanymi w produkcji etykiet In Mould Labeling.
Chesapeake Białystok z siedzibą w Zaściankach (województwo podlaskie), to drukarnia offsetowa wytwarzająca opakowania i etykiety dla produktów kategorii premium. Powstał na bazie działającej od 1989 roku drukarni Cezar. Od 2010 roku spółka należy do międzynarodowej grupy Chesapeake (Wielka Brytania), w skład której wchodzą 37 zakłady w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych.
Grupa zatrudnia ponad 4 800 pracowników, a w 2012 roku globalne obroty przekroczyły 650 milionów Euro. Od 2013 roku jej właścicielem jest fundusz inwestycyjny Grupa Carlyle.
W Chesapeake Białystok pracuje ok 300 osób, z czego niemal połowę stanowią kobiety (stanowiska kierownicze i produkcja). Spółka posiada trzy zakłady znajdujące się w Białymstoku i na terenie gminy Supraśl (Zaścianki, Sobolewo).
W ofercie znajdują się: opakowania typu Premium, ulotki do leków i kosmetyków, papierowe etykiety wysokoprzetworzone WGL, etykiety samoprzylepne SAL, etykiety foliowe IML. Produkty dedykowane są dla branż: kosmetycznej, farmaceutycznej, alkoholowej, spożywczej i chemicznej.
Kluczowe marki obsługiwane przez Chesapeake Białystok to: L’Oreal Paris, Nivea, Ballantine's, Chivas Regal, Żubrówka, Lindt, Davidoff, Aquafresh, Magnat, Lisner i Zielona Budka. Chesapeake Białystok dysponuje drukarskimi maszynami arkuszowymi i rolowymi, w technologiach offsetowych, flexo, sitodrukowych a także pełnym wyposażeniem w maszyny uszlachetniające.