Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Aktualności RSS

REACH - Unia Europejska Grozi Restrykcjami

Drukuj

REACH - Unia Europejska Grozi Restrykcjami

 Komisja Europejska chce surowych restrykcji dla firm, które nie zarejestrują chemikaliów. Nie wszyscy przedsiębiorcy, których dotyczy obowiązek, zdają sobie sprawę z jego istnienia. Jeszcze mniej - ile wydadzą, aby go spełnić. Pierwszego czerwca rusza wstępna rejestracja chemikaliów w ramach unijnego systemu REACH. Dotyczy ona wszystkich firm produkujących bądź sprowadzających spoza obszaru UE substancje chemiczne w ilości powyżej tony. Dzięki zgłoszeniu wstępnemu firmy dostaną więcej czasu (od trzech i pół do dziesięciu i pół roku) na rejestrację właściwą, za którą trzeba będzie już słono zapłacić.

 

Specjaliści z Centrum ds. REACH przy Instytucie Chemii Przemysłowej podkreślają, że wiele mniejszych przedsiębiorstw, które nie są wprost związane z biznesem chemicznym, nie ma świadomości, że też musi rejestrować swoje substancje. Cały czas odbieramy telefony od przedsiębiorców, którzy dopiero co usłyszeli o REACH i nie wiedzieli dotąd, że ich ten obowiązek dotyczy – mówi Andrzej Krześlak, ekspert z Centrum ds. REACH.
Tymczasem z najnowszych informacji, jakie napływają z Komisji Europejskiej, wynika, że poważnie bierze ona pod uwagę możliwość wprowadzenia sankcji dla tych, którzy nie dokonają rejestracji wstępnej. Wstępna rejestracja prowadzona jest przez Europejską Agencję Chemikaliów w Helsinkach. Potrwa od 1 czerwca do 1 grudnia 2008 roku. Jest bezpłatna i niezbyt czasochłonna. Wystarczy podać nazwę substancji, wielkość produkcji bądź importu oraz planowany termin właściwej rejestracji. Według danych Komisji Europejskiej rejestracji podlega ok. 30 tys. substancji. Z szacunków Instytutu Chemii Przemysłowej wynika, że polskie przedsiębiorstwa może to kosztować ok. 600 mln euro.
Chociaż do rozpoczęcia rejestracji zostało tylko dziewięć dni, wiele firm nadal nie może powiedzieć, ile zapłaci za spełnienie wymogów wynikających z rozporządzenia. - Właśnie trwają prace nad wyliczeniem kosztów związanych z REACH - mówi Dawid Piekarz, rzecznik Orlenu. Konkretnych liczb nie podaje też Paweł Jarczewski, prezes ZA Puławy. /Źródło: Rzeczpospolita, www.wnp.pl/
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent