Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Aktualności RSS

Relacja z Targów Interpack

Drukuj

Relacja z Targów Interpack

W dniach 12 – 18 maja odbyły się w Dusseldorfie targi opakowaniowe INTERPACK.Tragi zgromadziły ponad 2700 wystawców z 60 krajów. Wszystkie 19 hal wystawowych było zajęte praktycznie w 100 %. Po raz kolejny impreza w Dusseldorfie pokazała, że w świecie opakowaniowym jest jedną z pierwszych w świecie.
Organizatorzy podzielili wystawców na 3 grupy:
-         metody i maszyny do pakowania: żywności i napojów, farmaceutyków i kosmetyków, artykułów konsumpcyjnych i przemysłowych
-         materiały opakowaniowe i produkcja opakowań
-         technologia i maszyny w przemyśle cukierniczym i piekarniczym
Podział ten był jednak tylko teoretyczny, gdyż rozmieszczenie poszczególnych wystawców w halach było czasami zagadką nie tylko dla nich samych. Chcąc dotrzeć do przykładowo producentów maszyn do pakowania metodą flow-pack należało obejść kilka hal, w których byli porozrzucani.
       
Zamysłem organizatorów było zapewne jak najdłuższe zatrzymanie osób odwiedzających na targach, tak aby oprócz tego co ich interesuje, niejako przy okazji zapoznali się też z ofertą innych branżowo firm. Chodzi o ilość w końcu niebagatelną, 166 tys. odwiedzających, z czego ponad 100 tys z zagranicy.Chcąc zapoznać się z ofertą prezentowaną na targach bilet 3-dniowy był niezbędnym minimum.
       
Czym żyje obecnie świat opakowań i w jakim kierunku dąży?
Głównie, opakowania skonstruowane marketingowo pod kątem klienta. Wysokiej jakości grafika, intrygujące kształty, coraz powszechniej stosowane etykiety termokurzliwe: tzw. Sleev'y. Technologia ta, pomimo pewnej problematyczności jeśli chodzi o jej wpływ na środowisko zdobywa, ba - już nawet zdobyła uznanie producentów wyrobów w opakowaniach.
Ale podejście marketingowe to nie tylko strona wizualna opakowania, można było zobaczyć opakowania generujące zapachy, albo pudełka tekturowe z takim umiejscowieniem perforacji ułatwiającej otwieranie żeby się sama nie otwierała przy piętrowaniu pudełek i związanym z tym naciskiem.
     
Druga rzecz to automatyka i coraz większe wydajności pakowania, przy zachowaniu nienagannej jakości zapakowania wyrobów. Zresztą producenci najróżniejszych maszyn pakujących byli w większości na targach.
Targom towarzyszyły najróżniejsze spotkania tematyczne. Metal Packaging Plaza, Innovationparc Packaging czy konferencja Save Food. Ta ostatnia, zorganizowana pod egidą FAO na temat marnowania żywności. Tematyka zawsze niezwykle istotna, ale wejściówka w cenie 950 EUR nie zachęcała większości zwiedzających do wysłuchania ciekawych referatów tej konferencji.
 
Następne targi INTRPACK w 2014 roku. Każdy, kto w temacie opakowań chce być na bierząco powinien je odwiedzić. /Bartłomiej SARNA, www.techform.pl/
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent