Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Strategia Grupy Azoty w Obszarze Tworzyw Modyfikowanych
Strategia Grupy Azoty w Obszarze Tworzyw Modyfikowanych
Rozwój portfela produktów i wdrażanie idei GOZ oraz umocnienie pozycji lidera w zakresie produkcji tworzyw modyfikowanych w Polsce głównymi celami w obszarze Tworzyw Modyfikowanych w ogłoszonej Strategii Grupy Azoty na lata 2021-2030
Grupa Azoty, jako producent przyjazny środowisku, będzie podejmować działania mające na celu obniżenie zużycia energii i surowców, a rozszerzanie portfolio produktowego będzie odbywać się przy zachowaniu idei Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Produkty tworzywowe wprowadzane do oferty Grupy Kapitałowej będą powstawać również przy udziale recyklingu tworzyw - zarówno z własnych instalacji produkcyjnych Grupy Azoty, jak również tych pozyskiwanych z rynku zewnętrznego.
Kluczowe cele Grupy Azoty w Segmencie Biznesowym Tworzyw:
- Proaktywne wykorzystywanie szans w związku z dostosowywaniem się firmy do zmieniającego otoczenia związanego z Gospodarką Obiegu Zamkniętego, obejmujące m.in. wprowadzanie technologii nowych produktów tworzywowych o minimalnym wpływie na środowisko, opracowanie i wdrożenie technologii recyklingu z wykorzystaniem odpadów tworzywowych oraz wprowadzenie do oferty nowych produktów z zawartością recyklatów, wykorzystanie selektywnie rozdzielonych odpadów tworzywowych pozyskanych z rynku w procesach produkcyjnych
- Dywersyfikacja portfela produktowego compoundów na bazie PA6
- Rozszerzenie portfela produktowego o nowe tworzywa specjalistyczne - opracowanie i wdrożenie nowych technologii specjalistycznych i wysokomarżowych tworzyw sztucznych takich jak polikaprolakton, poliftalamidy i poliamid 12
- Umocnienie pozycji lidera w zakresie produkcji tworzyw modyfikowanych w Polsce i budowanie pozycji liczącego się compoundera w Europie
Nową strategię biznesową Grupy Azoty napędza transformacja klimatyczno-energetyczna. Zmiany w otoczeniu regulacyjnym postrzegane są jako szansa na podjęcie działań związanych z ograniczeniem emisyjności szkodliwej dla środowiska naturalnego poprzez ograniczanie zużycia węgla, dekarbonizację, rozwój OZE i źródeł bezemisyjnych. Wychodząc naprzeciw europejskim trendom w zakresie ochrony środowiska oraz rosnącym oczekiwaniom klientów, Grupa Azoty zapewni dostęp do „zielonych” produktów, m.in. poliamidów z recyklingu
Działania podejmowane przez Grupę Azoty będą pierwszym krokiem w kierunku uzyskania zeroemisyjności do 2050 roku. /Źródło: e-plastics.eu/