Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Biznes Info RSS

Błędy Popełniane Przy Opracowywaniu Wniosków

Drukuj

Błędy Popełniane Przy Opracowywaniu Wniosków

Opracowane wnioski wraz z załącznikami dostarczane są do Regionalnych Instytucji Finansujących. Tutaj zaczyna się pierwsze sito eliminacji, pozytywnie ocenione wnioski pod względem formalnym przechodzą dalej. W następnych etapach sprawdzania w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wychwytywane są błędy natury techniczno-ekonomicznej i merytorycznej. Nawet jeden niewielki błąd dyskwalifikuje całkowicie wniosek. W przypadku stwierdzenia niezgodności administracyjnej we wniosku o dofinansowanie złożonym najpóźniej na 7 dni przed upływem danego terminu składania wniosków, RIF wzywa Wnioskodawcę do usunięcia uchybień w terminie 3 dni od dnia wezwania. W przypadku niedostarczenia uzupełnień w wymaganym terminie wniosek jest odrzucany z przyczyn formalnych.
Najczęściej popełniane błędy formalne to:
  1. Brak wymaganych załączników;
  2. Brak podpisów, brak daty;
  3. Nieprawidłowe poświadczenie dokumentów za zgodność z oryginałem;
  4. Brak dowodu złożenia deklaracji podatkowej w US;
  5. Brak wypełnionych rubryk we wniosku;
  6. Niedopuszczalna modyfikacja we wniosku oraz biznes planie;
  7. Obecność we wniosku wydatków niekwalifikowanych;
  8. Okres realizacji niezgodny z programem.
Najczęściej spotykane błędy w czasie oceny techniczno-ekonomicznej:
  1. Projekt nie jest związany z innowacją;
  2. Projekt dotyczy zakupu wyłącznie środka transportu;
  3. Brak metody weryfikacji wykorzystania śr. transportu, deklarowanego przez wnioskodawcę;
  4. Niedostateczne uzasadnienie planowanych wydatków w kontekście realizowanego projektu;
  5. Ze sprawozdań finansowych wynika brak możliwości realizacji projektu;
  6. Zbyt ogólny opis i uzasadnienie projektu;
  7. Brak spójności w dokumentach wniosku;
  8. Brak możliwości oceny czy wszystkie wydatki są kwalifikowane.
Błędy przy ocenie merytorycznej:
  1. Brak szczegółowych informacji o uzyskanej nagrodzie czy też wyróżnieniu
  2. Brak informacji o zakresie certyfikatu ISO.
  3. Wpisanie „nie dotyczy” w miejscu dotyczącym np. bhp czy ICT
  4. Zbyt ogólny opis projektu nie pozwalający ocenić poprawę konkurencyjności.
  5. Wskaźniki podawane nieprecyzyjnie, brak danych bazowych oraz metod ich wyliczania
  6. Sprzeczne dane w różnych częściach projektu. /Jerzy Kwiecień/
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent