Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Biznes Info RSS

Dobre Rekomendacje Dla Synthosa

Drukuj

Dobre Rekomendacje Dla Synthosa

Synthos wkrótce wzmocni swoją pozycję jednego z liderów europejskiego rynku SBR poprzez uruchomienie 80kt/rok jednostki Nd-PBR. Powinno to pozwolić maksymalnie wykorzystać bardzo korzystną sytuację na rynkach kauczuku ze względu na niesamowitą ekspansję rynku motoryzacyjnego w regionie Azji/Pacyfiku oraz anomalie pogodowe, które znacząco ograniczyły podaż kauczuku naturalnego - uważa Paweł Burzyński, analityk DM BZ WBK.
Analiza pokryzysowych statystyk światowego rynku motoryzacyjnego napawa optymizmem. Nie ważne w jak słabej kondycji był globalny przemysł motoryzacyjny w latach kryzysu 2008-2009, teraz wydaje się, iż nie tylko branża pożegnała się na dobre ze spadkiem sprzedaży z okresu kryzysu, ale również notuje lepsze wyniki sprzedażowe niż w przedkryzysowym 2007. - O wiele szybsza niż przewidywano poprawa sytuacji w branży to kluczowy powód, dla którego perspektywy dla rynku kauczuku wyglądają teraz tak dobrze, a zrestrukturyzowany Synthos notuje rekordowe wyniki - uważa analityk.
Ponadto ulewne deszcze w regionie Azji/Pacyfiku spowodowały, iż Tajlandia i Indonezja - najwięksi na świecie producenci kauczuku naturalnego odpowiadający za 60-65% światowej produkcji surowca - ograniczą dostawy kauczuku o odpowiednio 9% i 8% w 2010 roku. - Mniejsza podaż ze strony dwóch głównych producentów może spowodować, iż globalna produkcja kauczuku naturalnego spadnie drugi rok z rzędu w 2010 (-4% r/r w 2009 i prawdopodobnie -5-7% r/r w 2010). Utrzymujące się deszcze na głównych polach uprawnych Sumatry powinny stanowić ewentualną poduszkę w przypadku gwałtownego spadku cen kauczuku naturalnego - dodaje Paweł Burzyński.
Jego zdaniem także regulacje dotyczące etykietowania opon wzmacniają popyt na „zielone opony” i tworzą nowe szanse wybranym producentom kauczuku, w tym Synthosowi. - Od listopada 2012, nowe opony sprzedawane w Europie będą musiały być opatrzone etykietami określającymi efektywność zużycia paliwa, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz emitowany hałas toczenia (typowy bieżnik zawiera 70% SBR i 30% PBR). Nowe standardy UE mogą być spełnione tylko dzięki użyciu high-techowego kauczuku syntetycznego oraz dodatków - zauważa.
- Nie ma żadnej innej spółki o średniej kapitalizacji na GPW, która tak długo przebijała oczekiwania rynkowe jak Synthos. Ponadto, skala pozytywnych zaskoczeń na linii sprzedaży od początku 2009 pokazuje, jak rynek nie docenia potencjału rynku SBR i uparcie czeka na znaczny spadek marż. W naszej opinii, wobec utrzymującego się silnego popytu na samochody w Chinach i Indiach oraz ograniczeniom w dostawach kauczuku naturalnego, nie stanie się to w najbliższym czasie - prognozuje Paweł Burzyński. /Źródło: www.wnp.pl/
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent