Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Biznes Info RSS

Dobre Wyniki Ergu

Drukuj

Dobre Wyniki Ergu

Wyniki za IV kwartał potwierdziły tendencje wzrostową obserwowaną w całym 2010 roku. W porównaniu z 2009 rokiem, Grupa Kapitałowa ERG S.A. odnotowała ponad 20 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży produktów.  ERG skutecznie umacniał swoją rynkowa pozycję, poszerzając grupy odbiorców ze strategicznych dla spółki obszarów.  Spółka odnotowała także wzrost zysku netto. - To dobre wyniki, które są solidną podstawą do dalszego rozwoju. Warto też zauważyć, że na wyniki ubiegłoroczne nie miał jeszcze wpływu, fakt podpisania przedwstępnej umowy nabycia akcji spółki Fol-Plast S.A. – podkreśla Maciej Błasiak, prezes ERG SA.
Tymczasem dzięki tej transakcji przychody Grupy Kapitałowej ERG w ciągu najbliższych 2-3 lat powinny wzrosnąć w granicach 30 mln złotych rocznie, a moce produkcyjne o ok 60%. Pierwsze efekty współpracy pomiędzy firmami powinny być widoczne w wynikach za pierwsze półrocze 2011 roku. - Zakup spółki FOL-Plast z Czeladzi wprowadza ERG S.A. w atrakcyjne nisze rynkowe, w których nie była dotychczas obecna – wyjaśnia prezes Błasiak.
Bioerg jest prekursorem produkcji opakowań z tworzyw kompostowalnych w Polsce i pierwszą polską firmą, która otrzymała prestiżowy certyfikat spełniania normy DIN EN 13432:2000. Ta norma wprowadziła kryteria oceny opakowań przydatnych do odzysku organicznego. Opakowania z Dąbrowy Górniczej są wykonane z polimerów opartych na odzyskiwalnych naturalnych surowcach roślinnych w pełni przyjaznych dla środowiska.
- Chcemy istotnie wzmocnić spółkę. Planowany wkrótce debiut na rynku NewConnect, rozpoczęcie dostaw reklamówek kompostowalnych do dużych sieci handlowych oraz planowany rozwój na rynkach zagranicznych, wymagają z naszej strony podjęcia ważnych, bo wyznaczających dalszy kierunek rozwoju tej spółki, decyzji – wyjaśnia prezes Błasiak.
Spółka prowadzi zaawansowane rozmowy handlowe z kolejnymi odbiorcami opakowań biodegradowalnych. BIOERG jest w stanie wyprodukować na indywidualne zamówienie klientów, opakowania o szerokim spektrum rozmiarów i grubości a także z dowolnym rodzajem zadruku.
– Tworzywa biodegradowalne mają przyszłość i będziemy bardzo dynamicznie rozwijać ten segment naszej działalności – podkreśla prezes Błasiak.
Spółka ERG S.A. konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku producentów wyrobów foliowych. Po IV kwartałach 2010 roku porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku, ERG S.A. odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży produktów z 42 mln w 2009 roku do 52 mln złotych.
- Mimo dużego, bo kilkudziesięcioprocentowego wzrostu cen surowców wykorzystywanych w naszej produkcji, a przez to nasilenia się walki konkurencyjnej, nie tylko utrzymaliśmy poziom sprzedaży, ale i skutecznie go zwiększyliśmy – podkreśla Maciej Błasiak. – Co prawda marże w całym 2010 roku niebyły na satysfakcjonującym poziomie, ale zrekompensowaliśmy to zwiększaniem udziału w rynku i umacnianiem naszej pozycji  – dodaje.
Dotyczy to zarówno branży budowlanej, motoryzacyjnej jak i spożywczej. Bardzo dobre wyniki odnotowano w foliach wielowarstwowych, foliach termokurczliwych i foliach moletowanych. Na dobrym poziomie utrzymuje się poziom zamówień na wyroby wtryskowe, szczególnie obudowy do akumulatorów samochodowych.
Osiągnięcie dzisiejszej pozycji na rynku nie byłoby możliwe, gdyby nie zrealizowany w latach 2007 – 2009 program restrukturyzacji produkcji i rozwijania nowych rynków sprzedaży.
- Program nie był łatwy, wymagał zaangażowania całej załogi, przyniósł jednak oczekiwane efekty, dzięki którym spółka teraz może się dynamicznie rozwijać. W wyniku tych działań mamy dziś bardzo dobrą sytuacje finansową i rynkową. Jesteśmy solidnym, wiarygodnym partnerem handlowym i firmą liczącą się w branży - dodaje Błasiak.
Zgodnie z przyjętą na lata 2009-2011 strategią, spółka Erg konsekwentnie rozszerza asortyment oferowanych wyrobów, a także poszukuje ciekawych nisz rynkowych i rozwija w nich swoją działalność. Rozwój produktów, wprowadzanie nowych technologii, inwestycje w nowe instalacje i obszary rynku powinny w konsekwencji przełożyć się na dalsze zwiększenie rentowności sprzedaży.
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent