W pierwszym kwartale bieżącego roku ERG S.A. odnotował 43% wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym i 51% w ujęciu ilościowym. Z kolei zysk netto w porównaniu z 1 kwartałem 2010 roku wzrósł aż o 66%. Wszystkie działania w ramach Grupy Kapitałowej pozwoliły na osiągnięcie ponad 700% wzrost skonsolidowanego zysku netto.
- Założenie było proste – podkreśla Dariusz Purgał, prezes spółki ERG S.A. – Dążymy do zwiększenia sprzedaży i umocnienia pozycji na rynku. Nasze najważniejsze atuty to dobre produkty, sprawdzona technologia i świetna załoga. Nie możemy też zapomnieć o braku uprzedzeń wobec „nowinek technologicznych”. Z tym, że w tym przypadku, co prawda niczego z góry nie odrzucamy, ale też wszystko dokładnie sprawdzamy. Wyniki chyba najlepiej świadczą o skali naszej determinacji - zapewnia prezes Purgał.
Czynnikiem, który miał znaczący wpływ na osiągane w 2011 roku wyniki finansowe, a w szczególności poziom realizowanej sprzedaży jest wzrost cen produktów i wzrost obrotów osiąganych przez Spółkę. Nie możemy przy tym, zapominać, że średnia cena zakupu surowców w I kwartale 2011 roku była, aż o 30 % wyższa od średniej ceny w tym samym okresie 2010 roku. – Biorąc pod uwagę dużą konkurencję i trudność w szybkim przenoszeniu rosnących cen produktów na klientów bez ryzyka ich utracenia - trudne jest wypracowanie wysokich marż. W przyszłości liczymy jednak na stabilizacji cen surowców, co przełoży się na większą rentowność – stwierdził prezes Purgał.
Co dalej?
Z punktu widzenia rozwoju i przyszłości najważniejsze są działania zmierzające do powiększania Grupy Kapitałowej. Poza procesem akwizycji związanym ze spółką FOL-PLAST S.A., prowadzone są negocjacje dotyczące podpisania umowy nabycia, co najmniej 51% udziałów jeszcze jednej firmy. Również ona jest ściśle związana z branżą tworzyw sztucznych.
- Obie firmy to możliwość radykalnego zwiększenia obrotów, a dzięki efektowi skali zmniejszenia ceny za surowiec. Nie możemy też zapominać o elastyczności produkcji, które z kolei ma bezpośredni wpływ na naszą rynkową konkurencyjność – dodaje prezes Purgał.
Nie tylko akwizycja
Do końca drugiego kwartału ERG S.A. zamierza uruchomić w macierzystym zakładzie w Dąbrowie Górniczej kolejny, nowoczesny ciąg technologiczny. Warta ponad 2 miliony złotych inwestycja pozwoli spółce na zwiększenie produkcji specjalistycznych opakowań foliowych. Przerób wzrośnie o kilkadziesiąt ton miesięcznie.
- To jest wymóg czasu i konsekwencja rosnących zamówień w różnych grupach produktowych – powiedział Dariusz Purgał. – Nie możemy i nie chcemy oddawać tych zleceń konkurencji tym bardziej, że ich zdecydowana większość to realna możliwość współpracy długoterminowej. Zarówno z firmami na naszym rynku, jak i za granicą – skończył prezes.
Bioerg w cenie
Najmniejsza spółka Grupy Kapitałowej ERG S.A., od debiutu na rynku NewConnect w dniu 22 marca, wzbudza żywe reakcje akcjonariuszy. Przyczyną tego jest nie tylko realizacja kontraktu na dostawy toreb biodegradowalnych dla sieci hipermarketów budowlanych Castorama. Na naszych oczach zmienia się prawo. Kraje europejskie już wprowadziły, lub z chwile wprowadzą obostrzenia w stosowaniu foliowych „reklamówek”. W innych, jak chociażby w Bułgarii, za kilka miesięcy zacznie obowiązywać dotkliwy podatek doliczany do ceny każdej „klasycznej” foliowej reklamówki. Tymczasem Bioerg ma rozwiązanie. Są nimi biodegradoiwalne i biokompostowalne reklamówki, które w ciągu maksymalnie 9 tygodni ulegają rozkładowi. -
Ta spółka to nasze oczko w głowie, będziemy w nią inwestować – podsumowuje Dariusz Purgał
ERG S.A. jest producentem wyrobów z tworzyw sztucznych, do których należą między innymi folie polietylenowe i wyroby wtryskowe. Zgodnie z przyjętą na lata 2009-2011 strategią, spółka ERG z Dąbrowy Górniczej konsekwentnie rozszerza asortyment oferowanych wyrobów, a także inwestuje w nowe nisze rynkowe. Rozwój produktów, wprowadzanie nowych technologii, inwestycje w nowe instalacje i obszary rynku w ostatnich kilkunastu miesiącach przekładają się na coraz lepszą pozycję rynkową spółki.