Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Biznes Info RSS

Henkel - Dobre Wyniki w Polsce

Drukuj

Henkel - Dobre Wyniki w Polsce

Henkel Polska, producent chemii budowlanej i przemysłowej, detergentów, klejów i kosmetyków, po pięciu miesiącach tego roku zanotował ponad 10-procentowy wzrost sprzedaży. W całym 2005 r. Henkel Polska odnotował ponad 1.152 mld zł sprzedaży. Wynik netto wyniósł 103 mln zł. Sprzedaż polskiego oddziału Henkla stanowi 17.2 proc. sprzedaży koncernu w regionie środkowej i wschodniej Europy. 16 procent produkcji trafia na eksport. Obecnie dynamicznie rozwijającym się segmentem działalności firmy w Polsce jest produkcja detergentów i chemii przemysłowej. Sztandarowym produktem Henkla w Polsce jest Clin. Koncern szacuje, że ma on 30.1 proc. udziału w rynku. Persil, lider proszków segmentu premium, ma natomiast 11.7 proc.
Posiadane przez nas moce produkcyjne pozwalają nam na obsługę lokalnego rynku i eksportu. Nie sądzę, aby w ciągu najbliższych dwóch lat zaistniała potrzeba ich rozbudowy, chyba że rynek nas mile zaskoczy — twierdzi Janusz Gołębiowski. W 2004 r. Henkel Polska zainwestował 23 mln zł, a w 2005 r. — 30 mln zł. /Źródło: Puls Biznesu/
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent