Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Biznes Info RSS

Henkel Zadowolony z Wyników

Drukuj

Henkel Zadowolony z Wyników

Polski oddział Henkla, producent technologii dla budownictwa i przemysłu oraz wyrobów chemii gospodarstwa domowego, zamknął rok finansowy 2009 z przychodami netto 1,59 mld zł, co daje blisko 4-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

- Wszystkie działy biznesowe utrzymały wysoką dynamikę wzrostu - mówi Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska. Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych, pogarszającej się koniunktury w przemyśle oraz zmniejszającej się liczby i wartości realizowanych robót budowlanych, Dział Adhesive Technologies - obejmujący m.in. chemię budowlaną oraz kleje i technologie dla przemysłu - odnotował wzrost sprzedaży kolejny rok z rzędu. Bardzo dobre wyniki rynkowe osiągnęła kategoria produktów służących do wykonywania ociepleń budynków (np. zaprawy klejące i uszczelniacze marki Ceresit), których sprzedaż wzrosła o kilkanaście proc. O 58 proc. wzrosła sprzedaż pochłaniacza wilgoci marki Metylan. Z kluczowych innowacji działu, zarząd wymienia wprowadzony w ubr. do sprzedaży Ceresit CT 34, który jest pierwszym na rynku mineralnym, cienkowarstwowym tynkiem gładkim. System naprawy uszkodzonych powierzchni betonowych marki Loctite, zdobył natomiast tytuł Innowacji Roku 2009.
Jak powiedział Piotr Ciborowski, dyrektor departamentu technologii klejących HP, nie ma dokładnych danych dotyczących poszczególnych grup produktów z segmentu tzw. chemii budowlanej. Np. wielkość polskiego rynku suchych zapraw na bazie cementu (w to wliczane są także kleje do glazury) szacuje się na 1,3-1,5 mln ton rocznie. Rynek ten w 2009 roku skurczył się w stosunku do 2008 roku o kilka procent, ocenia dyrektor Ciborowski.
Jego zdaniem, długotrwała w tym roku zima ograniczyła wiele prac budowlanych. Pewnym miernikiem wpływu mrozów na sytuację na polskim rynku budowlanym jest wysokość sprzedaży cementu, który stanowi podstawowy surowiec i produkt wykorzystywany w budownictwie. W styczniu 2010 roku jego sprzedaż w Polsce spadła aż o 68 proc. w stosunku do stycznia ubr. Na dynamikę przychodów HP wpłynęła niewątpliwie dobra sprzedaż dwóch innych działów: Środków Piorących i Czystości (np. po raz pierwszy w swojej historii Henkel stał się numerem 1 w Polsce w segmencie detergentów) oraz Kosmetyków Pielęgnacyjnych. W 2009 roku Henkel zainwestował w Polsce ponad 24 mln zł. /Źródło: www.wnp.pl/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent