Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Biznes Info RSS

Najnowsza Linia Puszek Zasilana Zieloną Energią

Drukuj

Najnowsza Linia Puszek Zasilana Zieloną Energią

Najnowsza linia technologiczna do produkcji napojów w puszkach w zakładzie PepsiCo w Michrowie już działa na pełnych obrotach. Na linii produkowane są napoje gazowane i niegazowane takich marek jak Pepsi, Mirinda, 7Up, Lipton oraz Rockstar w rekordowej ilości do 90 tys. puszek napojów na godzinę. Instalacja korzysta z różnorodnych rozwiązań energooszczędnych, zapewniając zgodność z celami zrównoważonego rozwoju PepsiCo. Linia oferuje producentowi napojów gazowanych większą elastyczność, szybszą reakcję na potrzeby rynku, a także trzykrotnie zwiększone możliwości produkcyjne – jej potencjał wynosi do 2 milionów puszek na dobę.

Okres realizacji inwestycji przypadł na czas tzw. „lockdownu” w trakcie pandemii koronawirusa, co wymagało od całego zespołu jeszcze większej mobilizacji, precyzyjnego planowania, oceny ryzyka i zachowania najwyższych standardów. Zainstalowano szereg punktów do dezynfekcji, a wszyscy pracownicy i kontraktorzy poddawali się codziennej kontroli temperatury, zachowując w czasie pracy odpowiednie odstępy między sobą. Część prac zostało zrealizowanych zdalnie. Pomimo trudności związanych z dostępnością materiałów, usług, czy zawieszeniem podróży specjalistów, udało się dotrzymać terminu pierwszej komercyjnej produkcji zgodnie z przyspieszonymi założeniami projektu.

– W ostatnich latach sytuacja na rynku napojów w puszkach rozwijała się dynamicznie, dlatego przed przystąpieniem do tak poważnej inwestycji przeprowadziliśmy skrupulatne badania rynku i testy. Wykazały one, że produkcja własna będzie najlepszym rozwiązaniem dla PepsiCo, w związku z czym podjęliśmy decyzję o jej wdrożeniu – powiedział Bartłomiej Malczyk, kierownik zakładu PepsiCo w Michrowie. – Prace nad projektem rozpoczęły się na początku 2019 roku, a sama instalacja nowej linii trwała 7 miesięcy. Wszystkie te działania były prowadzone równocześnie z intensywną produkcją w fabryce – dodał Bartłomiej Malczyk.

Najważniejsze prace wdrożeniowe obejmowały instalację nowych zbiorników do przygotowania syropów, budowę nowych nitek produktowych, a także rozbudowę systemów mycia i dezynfekcji. Istotna była także rozbudowa układu dystrybucji wody osmotycznej, kolektora pary technologicznej, jak również instalacja nowego zbiornika CO2 oraz ciekłego azotu. 

– Najnowsza linia w Michrowie jest nowoczesną i w pełni automatyczną instalacją pracującą z wydajnością 90 tys. puszek na godzinę, a wszystkie urządzenia są energooszczędne, przez co również w ten sposób realizujemy założenia programu zrównoważonego rozwoju PepsiCo. Z myślą o pozyskiwaniu tzw. „zielonej energii” zainstalowaliśmy panele słoneczne, które wspomagają zasilanie nowej linii – powiedział Bartłomiej Malczyk. – Z punktu widzenia obsługi nowej linii wdrożone zostały rozwiązania umożliwiające zmianę serii produkcyjnej w czasie krótszym niż jedna godzina, podczas gdy standardowo czas ten wynosi kilka-kilkanaście godzin. Nowa linia produkcyjna umożliwia produkcję napojów we wszystkich pojemnościach oraz kształtach od 0,15 ml do 0,5 l – dodał Bartłomiej Malczyk

Projekt pozytywnie wpływa na elastyczność produkcji i umożliwia szybkie reagowanie na potrzeby rynku, a przede wszystkim istotnie zwiększa potencjał produkcyjny, który dzięki nowej linii wzrósł ponad trzykrotnie. Po wstępnym okresie rozruchu linia puszek obsługiwana tylko przez 3 operatorów produkuje do 2 milionów puszek na dobę. 

Powstały w 1991 roku zakład produkujący napoje w Michrowie jest jednym z największych obiektów produkcyjnych PepsiCo na terenie Europy. Po wielu inwestycjach zrealizowanych w minionych latach całkowita powierzchnia zakładu wynosi 31.000 m2. W zakładzie rozmieszczonych jest 7 linii produkcyjnych, a także unikatowa linia PepsiCo w Europie umożliwiająca miksowanie różnych rodzajów i marek produktów na jednej palecie – tzw. linia Jumbo. W zakładzie powstaje 60 rodzajów produktów napojowych w różnorodnych pojemnościach i rodzajach opakowań, w tym plastikowych, szklanych i aluminiowych. 

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2019 roku ponad 67 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 23 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with Purpose”, która wskazuje drogę do uzyskania statusu światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. „Winning with Purpose” stanowi odzwierciedlenie aspiracji firmy, polegających na zrównoważonym podejściu do realizacji zamierzeń rynkowych i uwzględnianiu świadomie realizowanych celów we wszystkich aspektach naszej działalności. 

Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

 

Kontakt dla mediów:

Julian Krzyżanowski
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo 

+ 48 782 892 258

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent