Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Marketing Internetowy RSS

Pozycjonowanie Stron w Google

Drukuj

Pozycjonowanie Stron w Google

Jak sprawić, żeby wyszukiwarka Google w odpowiedzi na hasło użytkownika zwróciła w wynikach organicznych właśnie tę, a nie inną stronę? Co zrobić, żeby potencjalni klienci dostali dokładnie to, czego oczekują? 

Nie ma branży, której uczestników nie dotyczy sprzedawanie, zawieranie umów o współpracy, wchodzenie na nowe rynki, docieranie do klientów z grupy docelowej, wprowadzanie nowych produktów i ich promocja. Marketing internetowy umożliwia producentom, dystrybutorom, inwestorom i usługodawcom intensyfikowanie korzyści wynikających z zarządzania przedsiębiorstwem. 

Pozycjonowanie w branży tworzyw sztucznych

Jednym z narzędzi marketingu internetowego koncentrującego się w obszarze wyszukiwarki jest pozycjonowanie – bez niego nie byłoby mowy o widoczności w wynikach odpowiadających konkretnemu zapytaniu jak na przykład „folie i opakowania foliowe”, „granulat PA6”, „wtryskarka elektryczna” czy „płyta PP”.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie opiera się na elementach, którymi są SEO (Search Engine Optimization), link building i czynniki związane z Trust Rank (np. wysokiej jakości treści). Celem pozycjonowania jest pojawienie się na możliwie jak najwyższej pozycji w SERP (Search Engine Result Page), a także utrzymanie tego miejsca. Każda z wyszukiwarek tworzy własne rankingi, na podstawie których strony zajmują konkretne pozycje. Bazują one na elementach on-site (związanych ściśle z zawartością strony), off-site (obejmujących środowisko zewnętrzne witryny) i czynnikach behawioralnych

W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google z ponad 97% udziałem w rynku wyszukiwarek. Na świecie sytuacja wygląda podobnie – Google zajmuje 92% udziałów. Znaczne rozbieżności w kwestii wyszukiwarek występują w poszczególnych krajach, co warto mieć na uwadze, działając na innych rynkach. Przykładowo, Bing w Stanach Zjednoczonych ma nieco ponad 7% udziału, a Baidu w Chinach prawie 70% (dane za lipiec 2019 – lipiec 2020 od Statcounter GlobalStats).  

Co daje pozycjonowanie strony?

W roku 2019 światowa produkcja tworzyw sztucznych osiągnęła prawie 360 mln ton, a w samej Europie wyprodukowano 62 mln ton. Według danych dotyczących zapotrzebowania na tworzywa w Europie ze strony przetwórców obejmujących tworzywa termoplastyczne, poliuretany oraz inne rodzaje tworzyw sztucznych (opracowanych przez PlasticsEurope Market Research Group (PEMRG) oraz Conversio Market & Strategy GmbH), Polska zajmuje 6. miejsce w Europie (6,8%).

Tak globalny i ogromny ilościowo rynek tworzyw sztucznych jest powiązany z wieloma branżami produktowymi i sektorami produkcji (branża E/E, AGD, automotive, budownictwo, opakowania) ciągle i nieustannie poszukujących nowych obszarów do realizacji swoich celów biznesowych opartych w głównej mierze o procesy sprzedażowe i zaspokajanie potrzeb produktowych użytkowników i odbiorców końcowych. To z kolei powoduje od wielu już lat istotną i mającą ogromne znaczenie 

Szeroko pojęte sprzedawanie (zawieranie umów, współpraca B2B, oferta dla klientów indywidualnych itp.) jest ściśle związane z pozycją w branży. Stąd też przygotowanie strategii skierowanej na wyszukiwarkę powinno być jednym z istotniejszych aspektów planu marketingowego. Pierwsza strona w SERP (mowa o wynikach organicznych) zbiera ponad 50% wszystkich kliknięć, natomiast strony znajdujące się na pięciu najwyższych pozycjach łącznie ponad 88%. Dzięki efektom pozycjonowania strony w Google możemy mówić o korzyściach, takich jak:

  • Rozpoznawalność, za którą idzie szansa na partnerstwo biznesowe w zakresie inwestowania, dystrybucji, rozwoju i badań oraz przewaga konkurencyjna.
  • Wzrost liczby odsłon strony, dłuższe sesje użytkowników pociągające za sobą sprzedaż i działania konwertujące (np. rejestracja w serwisie, kontakt telefoniczny).
  • Wysoka pozycja na wybrane frazy kluczowe (widoczność w SERP), która jest równoznaczna z zaufaniem użytkowników – im strona wyżej, tym większa jej wiarygodność.
  • Stabilne efekty – pozycjonowanie w Google z biegiem czasu powoduje długoterminową widoczność w wynikach wyszukiwania na zakładanych pozycjach (np. w TOP10 lub TOP3).

Frazy kluczowe a pozycja strony

Nazwy produktów i zagadnień związanych z tworzywami sztucznymi nie są w użytku powszechnym, a osoby posługujące się tymi wyrażeniami mają już o nich pewną wiedzę. Dlatego też rekomenduje się wdrożenie fraz z długiego ogona. Na przykład „taśma poliestrowa” lub „folia LDPE” są frazami ogólnymi, a więc wyniki nie będą dla użytkownika precyzyjne, przy czym są również frazami o wysokiej konkurencyjności. Uszczegółowienie ich („taśma poliestrowa 25mm” czy „taśma poliestrowa do pakowania”, ”folia LDPE biodegradowalna”) spowoduje zwiększenie szansy dotarcia do potencjalnego klienta, niższy współczynnik odrzuceń i lepszą jakość ruchu. 

Producenci z wypracowaną marką lub kojarzeni z konkretnymi miejscami dystrybucji powinni uwzględnić te informacje we frazach kluczowych. Inne, niż związane z produktami lub usługami rodzaje słów kluczowych:

  • brandowe – firma o ugruntowanej pozycji może dodawać do właściwego słowa/słów nazwę marki lub strony, na której sprzedaje,
  • lokalne – firma kojarzona z miejscami dystrybucji dodaje do głównego wyrażenia nazwę miejscowości lub regionu,
  • dotyczące problemów – często zdarza się, że słowa, z jakich korzysta użytkownik są dokładnymi pytaniami (np. „włókno szklane gdzie kupić”)

Dopasowanie słów kluczowych, jest udziałem analizy popartej danymi – wybór, który odbywa się na domniemaniu ich skuteczności, będzie nieefektywny. 

Usługa pozycjonowania stron w Google

Kiedy strona wypozycjonuje się? Na ogół pierwsze efekty pozycjonowania obserwujemy po kilku miesiącach. Jednak sytuacja każdej strony jest nieco inna. Czynniki oddziałujące na wyniki pozycjonowania to m.in.: historia strony internetowej, jakość i liczba odnośników na innych stronach, struktura treści, słowa kluczowe (np. w nagłówkach, adresach URL).

W zakres usług związanych z pozycjonowaniem w Google zwyczajowo wchodzi: 

  • audyt SEO – gdzie sprawdzane są parametry on-site i off-site strony, przedstawiane rekomendacje zmian oraz w razie potrzeby przeprowadzany audyt powdrożeniowy,
  • wybór grup fraz – oparty o ustalenie ich typu oraz dopasowanie słów adekwatnie do oferty oraz celów firmy, uwzględniając analizę otoczenia konkurencyjnego,
  • opracowanie, dopasowanie i wdrożenie metod KPI (kluczowych wskaźników efektywności) dotyczących sposobów rozliczania,
  • analiza strony pod kątem behawioralnym,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • zdobywanie linków i nadawanie parametrów linkom wychodzącym ze strony,
  • praca nad zawartością strony, która dotyczy m.in.: indeksacji, tagów kanonicznych, znaczników title, optymalizacji treści i grafiki,
  • stały kontakt obejmujący raportowanie i rekomendacje dalszych działań. 

Partnerem Działu SEM 4Plastics jest firma IDEO Force.

Jeśli chcesz porozmawiać na temat współpracy związanej z MARKETINGIEM INTERNETOWYM - skontaktuj się z nami.

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Polecamy:

Ankieta

Plastline

Plastinvent