Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Marketing Internetowy RSS

Rola Marketingu Internetowego

Drukuj

Rola Marketingu Internetowego

Budowanie rozpoznawalności i zaufania wobec marki we współczesnych realiach rynkowych to wymagające zadanie. Silna konkurencja, przyzwyczajenia konsumenckie, szum informacyjny – to tylko niektóre elementy, podnoszące poziom trudności dotarcia do klienta końcowego. Jednocześnie należy mieć świadomość tego, iż pewne okoliczności nie są możliwe do przewidzenia, mogą jednak znacząco wpłynąć na zmianę zachowań konsumenckich czy sytuację rynkową. Przykładem tutaj może być pandemia COVID-19, która w drastyczny sposób odmieniła codzienną rzeczywistość – prywatną i biznesową. 

Doceniając rolę i znaczenie internetu dla funkcjonowania firm i ich wizerunku coraz istotniejszym aspektem staje się obszar działań związanych z szeroko pojętym marketingiem internetowym (SEM) definiowanym jako wszelkie działania mające na celu opracowanie strategii dla wprowadzenia produktu na rynek, jego promocji oraz przedstawienie w korzystny sposób marki przy wykorzystaniu internetu. 

Działania w marketingu internetowym zmierzają do zwiększenia widoczności firmy w internecie oraz budowaniu marki w sieci i są one prowadzone przy pomocy portali społecznościowych, aplikacji mobilnych i wyszukiwarek internetowych z zamiarem dotarcia do jak największego grona odbiorców. 

Marketing internetowy skupia się na stworzeniu oraz utrwalaniu więzi na linii marka – odbiorca. W przeciwieństwie do marketingu tradycyjnego, w marketingu internetowym rola odbiorcy jest znacznie większa. 

Nie jest on biernym odbiorcą komunikatów marketingowych, ale ma możliwość prowadzenia dialogu z marką i wyrażenia swojej opinii w odpowiedzi na działania marketingowe.

Marketing internetowy to:

  • strategia związana ze sprzedażą dóbr i usług,
  • promowanie oferty (produktu, usługi) i marki,
  • komunikacja marketingowa,
  • komunikacja z rynkiem,
  • kreowanie wizerunku,
  • wywoływanie w odbiorcach pożądanych działań, które mają miejsce w Internecie.

Celem jest efektywna relacja na linii firma-klient oraz powiększenie dostępu do informacji o marce.

Marketing internetowy nie może być wyłącznie ograniczony do przekazywania podstawowych informacji na temat firmy w sieci. Przeciwnie, na spójne działania marketingowe składa się wiele, wzajemnie uzupełniających się narzędzi. Tylko dzięki przemyślanej strategii marketingowej, jak też jej sprawnej realizacji można odnieść sukces w internecie. 

Wśród najpopularniejszych działań marketingu internetowego wymienić można przede wszystkim:

  • pozycjonowanie stron (SEO),
  • reklamy Google Ads,
  • remarketing,
  • video marketing,
  • mailing,
  • content marketing,
  • marketing wirusowy (buzz marketing),
  • profile na serwisach społecznościowych (FB, Instagram, LinkedIn, Printerest, Snapchat, Twitter), współpracę z blogosferą.

Kreowanie świadomości marki pośród konsumentów, a także budowanie wolumenu sprzedaży wymaga w ogólnym założeniu dwóch odrębnych koncepcji strategicznych – wizerunkowej i sprzedażowej. Powinny jednak cechować się znaczną synergią. Oznacza to, że stawiane przed nimi cele są odrębne, wykorzystywane są inne narzędzia promocji, jednak muszą cechować je spójność na poziomie komunikacji, aspektów wizualnych czy wartości konsumenckich

W niektórych przypadkach obie koncepcje stykają się na poziomie realizacji poszczególnych działań. Takim przykładem może być pozycjonowanie strony www, które realizuje wspólne cele dla kampanii wizerunkowej i sprzedażowej, zwiększając widoczność marki w internecie, dzięki czemu dociera do niej coraz więcej potencjalnych klientów, a w konsekwencji rośnie wolumen sprzedaży. Jednak nie istnieją racjonalne przesłanki, aby prowadzić dwa odrębne działania z zakresu pozycjonowania. 

W takim podejściu z całą pewnością w znaczący sposób może pomóc dokument porządkujący i planujący działania marketingowe w postaci strategii marketingowej, zapewniającej właściwą spójność podejmowanych aktywności i konsekwentną realizację przyjętych założeń. Należy tutaj także pamiętać, że każda strategia marketingowa dopuszcza pewien poziom elastyczności pozwalając na doraźną modyfikację założeń prowadzonych kampanii reklamowych.

Partnerem Działu SEM 4Plastics jest firma IDEO Force.

Jeśli chcesz porozmawiać na temat współpracy związanej z MARKETINGIEM INTERNETOWYM - skontaktuj się z nami.

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent