Z Agnieszką Białas-Piłat, dyrektorem Działu Targowego oraz wystawy RubPlast w EXPO Silesia w Sosnowcu rozmawia Jacek Szczerba.
- Za nami druga, tegoroczna edycja Targów RubPlast EXPO. Proszę przedstawić krótkie podsumowanie imprezy.
- Targi zgromadziłyponad 150 wystawców z Europy, m.in. z Wielkiej Brytanii, Czech, Polski, Niemiec, Włoch czy Austrii. Warte podkreślenia jest to, że wystawa miała w tym roku dopiero swą drugą edycję, jednak mimo to rozwija się bardzo szybko, co niewątpliwie jest naszym sukcesem. Tegoroczne targi RubPlast EXPO były dwukrotnie większe od ich pierwszej edycji. Na wystawie prezentowano m.in. maszyny i urządzenia dla przetwórstwa tworzyw sztucznych i gumy, nowoczesne technologie, innowacyjne rozwiązania. Jedną z ciekawszych prezentacji była z pewnością pokazana po raz pierwszy w Polsce – mobilna wtryskarka BOY XS EXPRESS oferowana przez firmę Wadim Plast.
- Jednym z Partnerów Merytorycznych Targów był Instytut Inżynierii Materiałów Polimerowych i Barwników. Jak oceniacie Państwo tę współpracę i jakie nadzieje wiążecie z nią w przyszłości?
- Oczywiście oceniamy bardzo dobrze, cieszy nas, że w przyszłości ta współpraca będzie kontynuowana. Dzięki Instytutowi targi zyskały ogromne wsparcie merytoryczne, na przykład w postaci seminarium. Ponadto IIMPiB przyznał po raz pierwszy Nagrodę Specjalną Dyrektora Instytutu, która trafiła do firmy FOMPOL z Katowic za „Fotokamerę PRO-600 P. Automatyczny przenośny system monitoringu”.
- Pośród gości, którzy odwiedzili targi można było zauważyć przedstawicieli wielu markowych i renomowanych firm.
- Tak, fachowcy, specjaliści z branży w dominującej większości odwiedzili RubPlast EXPO. Dzięki temu targi stały się świetnym forum spotkań B2B. Przede wszystkim na takich spotkaniach i właśnie rozmowach z branżowcami zależy wystawcom, ponieważ kontakty te dają w przyszłości wymierne efekty biznesowe.
- Jednak w porównaniu z kieleckim Plastpolem, zasięg i wielkość imprezy w Sosnowcu pozostawia wiele życzeń.
Jeszcze raz powtórzę, że targi RubPlast EXPO miały dopiero drugą edycję, a były dwukrotnie większe niż w 2008 roku. Jest to więc bardzo młoda wystawa w porównaniu z Plastpolem, który w tym roku miał już swą trzynastą edycję. Naszymi podstawowymi atutami jest wiele czynników: nowoczesny obiekt Expo Silesia; świetna infrastruktura drogowa, biegnąca w pobliżu naszego ośrodka targowego oraz oczywiście region, który jest najbardziej uprzemysłowionym w naszym kraju. Właśnie na Śląsku jest najwięcej naszych potencjalnych wystawców oraz zwiedzających. Potwierdzają to opinie naszych wystawców, którzy są obecni w tej branży od wielu lat. RubPlast EXPO 2009 porównali oni z trzecią lub czwartą edycją targów Plastpol.
- Dążąc do zapewnienia atrakcyjności Targów dla zwiedzających, wiele uwagi poświęciliście Państwo przygotowaniu imprez towarzyszących.
- Przede wszystkim targom towarzyszyła po raz pierwszy „Strefa wiedzy”, która będzie kontynuowana w następnych latach i co roku będzie poświęcona innym ważnym dla branży zagadnieniom. Tym różnimy się od innych ośrodków targowych. W tym roku w ramach „Strefy wiedzy” można było uzyskać najistotniejsze informacje w zakresie wymogów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego, w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH). Swoją ofertę przedstawiły m.in.: Ministerstwo Gospodarki oraz Instytut Chemii Przemysłowej im. prof. Ignacego Mościckiego, Polska Izba Przemysłu Chemicznego, Instytut Chemii Nieorganicznej, Instytut Przemysłu Organicznego, Instytut Inżynierii Materiałów Polimerowych i Barwników, Instytut Ciężkiej Syntezy Organicznej „Blachownia”.
- Jedną z cyklicznie organizowanych przez Państwa akcji (wspólnie z serwisem www.tworzywa.pl - przyp. red.) towarzyszących targom jest METROpolowanie - proszę wszystkim Czytelnikom o szczegółowe przedstawienie tej akcji.
- Zasada jest prosta. Co miesiąc są wysyłane pytania do firm, które zgłosiły swój akces do naszego konkursu. Oczywiście pytanie jest związane z tematyką przetwórstwa tworzyw sztucznych oraz gumy. Najszybsze trzy prawidłowe odpowiedzi są odpowiednio punktowane. Pierwsza odpowiedź – 3 punkty, druga odpowiedź – 2 punkty, a trzecia – 3 punkty. Opłaca się brać udział w METROpolowaniu, ponieważ najlepszy i najszybszy „łowca” może zdobyć 30 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej za jedyne 30 złotych. Wynika to z przeliczenia punktów na złotówki, a następnie na metry kwadratowe. Jedna złotówka to jeden metr kwadratowy powierzchni wystawienniczej. METROpolowanie rozpoczyna się już od 17 grudnia tego roku i zakończy się 18 września 2010 roku. Zachęcam więc do udziału w naszej akcji, a warto podkreślić, że podobnej promocji nie ma w żadnym innym ośrodku targowym w naszym kraju. Nagrodami będą nie tylko metry za złotówkę, ale również inne niespodzianki, o których na razie nie chciałabym mówić.
- Na koniec zapytam, czego można Pani życzyć z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku?
- W życiu zawodowym jeszcze większych targów RubPlast EXPO niż w tym roku, a szansa na to jest duża, ponieważ w chwili obecnej mamy wykupioną jedną trzecią tegorocznej powierzchni wystawienniczej. W życiu prywatnym przede wszystkim spokoju i radości w tym świątecznym okresie, czego również życzę Czytelnikom oraz wystawcom, którzy gościli już na naszych targach, a może pojawią się na nich w przyszłości.