Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Rynek Kapitałowy i Spółki WIG 30 w Mediach Społecznościowych
Rynek Kapitałowy i Spółki WIG 30 w Mediach Społecznościowych
Raport: Rynek kapitałowy i spółki z WIG 30 w mediach społecznościowych Co trzecia duża firma ma konto na LindkedIn
PKN Orlen, LPP i mBank to najaktywniejsze spółki z WIG 30 na Linkedln, a Orange, PKN Orlen i PLAY na Twitterze. Pozycję lidera na YouTube zajmuje CD Projekt. Wśród portali finansowo-giełdowych największy ruch generuje Money.pl, przed Bankier.pl. Maciej Samcik i Michał Szymański to najpopularniejsi blogerzy finansowi, a Wojciech Białek lideruje blogerom giełdowym. Krzysztof Berenda (RMF 24), Rafał Hirsch (Business Insider) i Grzegorz Nawacki (Puls Biznesu) mają najwięcej obserwujących wśród dziennikarzy i komentatorów na Twitterze – to najważniejsze wnioski płynące z najnowszego raportu autorstwa analityków Martis CONSULTING.
Analizie poddano takie media, jak LinkedIn, Twitter i YouTube, świadomie rezygnując z Facebooka, który zdaniem autorów nie należy do kluczowych w dziedzinie komunikacji finansowej. Ocenie poddano 30 kluczowych dla warszawskiego parkietu spółek oraz zarządzających nimi managerów. W ich przypadku decydującym kryterium była liczba obserwujących, zaś dla portali i blogerów był to ruch na stronie.
- Okazuje się, że tylko jedna trzecia prezesów największych spółek z warszawskiej giełdy prowadzi aktywną komunikację za pomocą LinkedIn. Jeszcze mniej, bo 20 procent publikuje regularnie na Twitterze. Liderami są managerowie z zagranicy związani z sektorem telekomunikacyjnym: Jean Francois Fallacher z Orange i Jan Marc Harion z PLAY. Każdego z nich obserwuje na LinkedIn prawie 6 tysięcy osób – powiedział Dariusz Jarosz, prezes zarządu Martis CONSULTING, główny autor opracowania.
Wśród mediów o tematyce finansowo – giełdowej prym wiedzie portal money.pl, zaraz za nim plasuje się bankier.pl z największą liczbą obserwujących na YouTube. W czołówce są zarówno portale powiązane z wydawcami mediów tradycyjnych (pb.pl, forsal.pl, wnp.pl, parkiet.com), jak i redakcje operujące wyłącznie w sieci (money.pl , stooq.pl, cashless.pl czy strefainwestorów.pl).
LinkedIn – ranking spółek z WIG30 według liczby obserwujących
Firma |
Liczba Obserwujących |
Liczba Pracowników (LinkedIn) |
PKN ORLEN |
39.104 |
1.866 |
LPP |
34.556 |
2.694 |
mBANK |
32.581 |
4.413 |
SANTANDER |
30.346 |
4.918 |
PKO BP |
27.600 |
5.726 |
PZU |
24.621 |
5.560 |
AMREST HOLDINGS |
23.427 |
2.639 |
ING BANK ŚLĄSKI |
20.534 |
2.407 |
ALIOR BANK |
19.827 |
4.040 |
ORANGE POLSKA |
18.970 |
5.017 |
11. GRUPA LOTOS |
18.214 |
649 |
26. GRUPA AZOTY |
5.133 |
249 |