Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Wzrost Rynku Pojazdów Autonomicznych
Wzrost Rynku Pojazdów Autonomicznych
Najnowsze badania oraz rozwój producentów sprzętu, dostawców komponentów samochodowych a także firm technologicznych, które inwestują w tej branży, skłoniło firmę konsultingową IHS (Information Handling Services) do zrewidowania swoich prognoz dla sprzedaży pojazdów autonomicznych (samo prowadzących się), które wskazują na wzrost do 21 mln sprzedaży na całym świecie w 2035 roku. Podobnie jak w ostatnim czasie, w grudniu ubiegłego roku, IHS prognozował 12 mln rocznej sprzedaży samochodów samoprowadzących się w 2035 roku.
Nowa prognoza opiera się również na fali ostatnich wydarzeń i inwestycji w tym sektorze rynku, jak również działalności w różnych środowiskach nadzorujących. Od chwili obecnej do 2035, IHS szacuje, że prawie 76 milionów pojazdów z pewnym poziomem autonomii będzie sprzedawanych na całym świecie.
Według IHS, Stany Zjednoczone będą przewodzić światu w początkowym etapie wdrażania i szybkiego przyjęcia pojazdów autonomicznych, podczas gdy w Japonii nastąpi jednocześnie zwiększenie koordynacji przemysłu i inwestycji przed Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio w 2020 roku.
"Globalna sprzedaż pojazdów autonomicznych wyniesie prawie 600 tysięcy sztuk w 2025 roku. Nasza nowa prognoza odzwierciedla 43% CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) między latami 2025 a 2035 - dekada znacznego wzrostu samochodów bez kierowcy oraz samo prowadzących się podobno jest coraz powszechniej przyjmowana na wszystkich głównych światowych rynkach motoryzacyjnych", powiedział Egil Juliussen, dyrektor działu badań w IHS Automotive
Najnowsze analizy z IHS Automotive uwzględniają kluczowe czynniki wpływające na ten wzrost. Oczekuje się, że nowe rozwiązania mobilne, takie jak programy do udostępniania i współdzielenia jazdy samochodem, rosnące inwestycje w autonomię przez producentów sprzętu, podobnie jak przez dostawców i firmy technologiczne, centra badawczo-rozwojowe i ulepszone wydajności wpłyną na dalsze rozprzestrzenianie się technologii motoryzacyjnych. Analiza IHS rozpatruje również unikalny wgląd w różne trendy mobilności tworzące się na całym świecie.
"Przyszła mobilność będzie łączyć i mieszać różne sposoby i technologie, zaś autonomiczne pojazdy będą odgrywać kluczową rolę. IHS spodziewa się, że będą utworzone zupełnie nowe segmenty pojazdów, w dodatku do tradycyjnych pojazdów uzupełniając o możliwości autonomiczne. Konsumenci zyskują nowy wybór od mobilności osobistej po uzupełnienie przewozu masowego, a te nowe wybory będą w coraz większym stopniu korzystać z baterii elektrycznej i innych skutecznych środków napędu", powiedział Jeremy Carlson, główny analityk w IHS Automotive
Oczekuje się, że rynek amerykański zaobserwuje najwcześniejszej wdrożenie pojazdów autonomicznych, jak to zadziała poprzez wyzwania stawiane przez przepisy, odpowiedzialność prawną i akceptację konsumentów. Wdrożenie w USA rozpocznie się od kilku tysięcy autonomicznych pojazdów sprzedanych w 2020 roku, które wzrośnie do prawie 4,5 miliona pojazdów sprzedanych w 2035 roku, według prognoz IHS Automotive. Podobnie jak na wielu innych rynkach, oczekuje się, że wiele przypadków użycia i modele biznesowe będą się rozwijać wokół popytu na mobilność prywatną.
IHS Automotive prognozuje, że ponad 5,7 mln pojazdów sprzedanych w Chinach w roku 2035 będzie wyposażonych w pewnego stopnia niezależność, to pojedynczy największy rynek dla tej technologii, według analityków, pomimo późniejszego startu. Oczekuje się tam, że sama sprzedaż pojazdów, jak również popyt na nowe technologie będzie napędzać wzrost, z możliwą zwyżką, ponieważ nadzorujący oceniają potencjał mobilności autonomicznej w celu rozwiązania problemów bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Główne rynki w Europie Zachodniej będą utrzymywać pozycję lidera technologii przemysłowej poprzez segment premium, z nieco ponad 3 mln pojazdami autonomicznymi przewidywanymi do sprzedaży w 2035 roku i kolejną liczbą 1,2 mln pojazdów w Europie Wschodniej w tym roku. IHS Automotive prognozuje także ponad 1 mln pojazdów z pewnym poziomem autonomii na Bliskim Wschodzie i w Afryce w 2035 roku, z możliwością nowych i innowacyjnych modeli biznesowych oraz zastosowań.
Odnośnie Japonii i Korei Południowej razem, prognoza IHS Automotive wskazuje, że prawie 1,2 mln pojazdów zostanie włączonych z jakiejś formy zdolności autonomicznej do jazdy w 2035. Demografia i podobieństwo technologii i innowacyjnych rozwiązań pomaga obu rynkom, jak japoński przemysł samochodowy łączy, aby zamknąć różnicę między amerykańskimi i europejskimi rywalami, i jak Korea Południowa kontynuuje swój rozwój zdolności światowej klasy.
Analiza IHS Automotive wskazuje również, że dalsze wyzwania dla wdrożenia autonomicznego pojazdu obejmują potencjalne technologiczne zagrożenia dotyczące niezawodności oprogramowania i cyberbezpieczeństwa, choć oba one wykazują poprawę w stopniowym rozwoju technologii i przemysł rozpoznaje zagrożenie. Ponadto wdrażanie lokalnych i federalnych wytycznych oraz standardów regulacyjnych, jak również ramy prawne do samo prowadzących się samochodów, nadal okazują się dużym wyzwaniem. Różne kraje i regiony podjęły odpowiednie środki, aby zacząć rozwijać te ramy, podczas gdy inne nadal umacniają swoje podejście.
"Przyszłe floty pojazdów bez kierowców będą świadczyć usługi w zakresie poruszania się dla kogokolwiek i czegokolwiek, tworząc ciekawe i nowe możliwości dla przemysłu motoryzacyjnego", powiedział E.Juliussen. "Rosnąca konkurencja ze strony przemysłu high-tech i innych branż powoduje przyspieszenie wysiłków na rzecz rozwoju autonomicznego oprogramowania w przemyśle samochodowym oraz cyberbezpieczeństwa. Ci, którzy nie dostosują się do zmieniającego się świata, niestety pozostaną w tyle, albo co najmniej będą mieć do czynienia z zupełnie inną branżą", powiedział J.Carlson /Przy współpracy z vwzone.pl/
Polecamy:
- Nabycie Udziałów Eastmana W Primester
- TPE-E Firmy Samyang w Europie
- Plastchim Inwestuje W Linię Do Produkcji BOPP
- Grant Inwestycyjny PW Majak
- Mitsui Zwiększa Moce Produkcyjne Compoundingu
- Sirmax Kupuje Włoską Firmę Nord Color
- Röchling Inwestuje w Czechach
- Celanese Podnosi Ceny Octanu Winylu
- Pierwsza Instalacja Compoundingu Firmy Domo w Chinach
- RKW Powiększa Zakład w Niemczech
- Nowa Spółka o Nazwie AdvanSix
- Polski Gekoplast Debiutuje Na GPW w Warszawie
- BASF Podnosi Ceny Poliamidów
- Wzrost Cen ABS Terluran
- Grupa Mondi Sfinalizowała Przejęcie Simetu
- ANWIL na Liście 500
- Evonik Podniósł Ceny MMA
- Trinseo Podnosi Ceny Polistyrenu Oraz Kopolimerów w Europie