Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Nowe Materiały do Produkcji Zewnętrznych Elementów Samochodów Osobowych i Ciężarowych
Nowe Materiały do Produkcji Zewnętrznych Elementów Samochodów Osobowych i Ciężarowych
Koncern LANXESS dostrzega wielki potencjał zastosowań PBT i związków poliamidowych w produkcji zewnętrznych elementów karoserii – np. zderzaków, progów, kratek, klamek, klapek wlewów paliwa, spoilerów i obudów lusterek. – Z tego właśnie powodu budujemy szeroką gamę materiałów marek Durethan i Pocan dla tego segmentu zastosowań. Prace rozwojowe koncentrują się na optymalnym dostosowaniu własności mechanicznych do specyficznych zastosowań, jak również na dobrej jakości fakturach powierzchni i łatwości malowania – podkreślił Frank Krause, specjalista ds. projektowania w koncernie LANXESS.
Nowy PBT do produkcji klapek wlewów paliwa — dobry do katodowego malowania zanurzeniowego i stabilny wymiarowo Innowacyjnym materiałem do produkcji np. klapek wlewów paliwa jest Pocan B 5220 XF, w 20% wzmocniony granulatem szklanym. Produkt ten jest alternatywą dla mieszanek eterów polifenylenu i poliamidu (PPE+PA), które często wykorzystuje się w seryjnie produkowanych klapkach wlewów paliwa ponieważ można malować je na linii produkcyjnej. Wadą takich mieszanek jest jednak ich duża skłonność do absorbcji wilgoci, co sprawia, że niedostatecznie trzymają wymiary. W odróżnieniu od nich PBT wyróżnia się wysokim stopniem stabilności wymiarowej. – Nasz Pocan B 5220 XF wytrzymuje również typowe temperatury wymagane przy katodowym malowaniu zanurzeniowym (CDC). Oznacza to, że element może być zamocowany na karoserii pojazdu i przechodzić malowanie i proces CDC na linii produkcyjnej, co pozwala ograniczać koszty logistyki i samego lakierowania – komentuje Frank Krause. Z kolei wypełnianie substancjami mineralnymi mieszanki PBT i PA, z których również wytwarza się klapki wlewów paliwa, nie nadają się do katodowego malowania zanurzeniowego.
Koncern LANXESS intensywnie badał rozszerzalność termiczną nowego materiału, wykorzystując już seryjnie produkowane klapki wlewów paliwa. – Nawet po godzinie w temperaturze 200 °C zwiększenie wymiarów swobodnie zawieszonych elementów było pomijalne – wspomina Frank Krause. Inną przewagą nowego PBT są dobrej jakości faktura powierzchni i łatwość malowania, co zawdzięczamy nieobecności włókna szklanego w materiale. W porównaniu z podobnymi materiałami wzmacnianymi granulatem szklanym na szczególną uwagę zasługują jego istotnie poprawiona przepływowość w stanie stopionym i o około 50% wyższa wytrzymałość.
Koncern LANXESS stworzył Pocan TP 406-001 specjalnie na potrzeby produkcji kratek wlotu powietrza do chłodnicy, zwanych popularnie „grillami”. – Niewzmacnianą mieszankę poliwęglanu i PBT stworzono głównie z myślą o elementach z powierzchniami klasy A, które pokrywa się lakierami o wysokim połysku – wyjaśnia Frank Krause. Materiał ten cechuje się bardzo niską i równomierną kurczliwością oraz praktycznie zerową tendencją do odkształceń. Dzięki temu, że mieszanka jest bardzo wytrzymała nawet w niskich temperaturach, w przypadku kolizji grill nie rozpada się na małe odłamki, które mogłyby zagrozić znajdującym się w pobliżu przechodniom. Wysoka odporność na odkształcenia pod wpływem wysokich temperatur zapewnia, że długie poprzeczne listwy kratek nie wyginają się pod wpływem gorąca od chłodnicy.
Na potrzeby produkcji elementów karoseryjnych, które nie są malowane na linii produkcyjnej, LANXESS wciąż oferuje materiały zawierające niewzmacniane mieszanki PBT+PC i PET+PC, a także wzmacniane mieszanki PBT+PET. Przykładowo, dobrym wyborem do spoilerów jest Pocan TP 957-001, który w nawet 25% składa się z materiału odzyskanego z butelek PET poddanych recyklingowi. Wzmacniana substancjami mineralnymi mieszanka PET+PC ma wysoką odporność na uderzenia i minimalną podatność na odkształcenia. Durethan DP 2131/20 W1 EF, termicznie stabilizowany poliamid typu 6 z dobrą przepływowością w stanie stopionym, jest świetnym materiałem do produkcji szkieletów spoilerów, obudów lusterek zewnętrznych oraz klamek samochodowych. Zapewnia nielakierowanym elementom nadwozia doskonałą odporność na czynniki atmosferyczne.
Koncern LANXESS zajmuje czołowe miejsce w branży chemikaliów specjalnych, która osiągnęła sprzedaż w wysokości 8,3 miliarda euro w 2013 roku oraz zatrudnia około 17 300 pracowników w 31 krajach. Koncern posiada obecnie 52 zakłady produkcyjne na całym świecie. Podstawową dziedziną działalności koncernu LANXESS jest rozwój, produkcja oraz działania marketingowe związane z tworzywami sztucznymi, gumą, półproduktami i chemikaliami specjalnymi. LANXESS jest członkiem wiodących indeksów ekologicznych, takich jak Dow Jones Sustainability Index (DJSI World oraz DJSI Europe) i FTSE4Good, a także indeksu CDP Climate Disclosure Leadership Index (CDLI).
Stwierdzenia dotyczące przyszłości
Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne wypowiedzi dotyczące przyszłości oparte na aktualnych założeniach i prognozach Zarządu spółki LANXESS AG. Różne znane i nieznane zagrożenia, niewiadome i inne czynniki mogą przyczynić się do powstania znacznych różnic pomiędzy rzeczywistymi przyszłymi wynikami, sytuacją finansową, rozwojem i osiągnięciami spółki a podanymi tutaj przewidywaniami. Spółka nie bierze odpowiedzialności za uaktualnianie stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych zdarzeń lub rozwoju sytuacji.