Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Biurowe Toalety i Zaplecze Socjalne – Jak Zadbać o Pracowników?
Biurowe Toalety i Zaplecze Socjalne – Jak Zadbać o Pracowników?
Praca w biurze to nie tylko wykonywanie obowiązków przy biurku: każdy z pracowników ma prawo do przerw w trakcie pracy, a do obowiązków pracodawcy należy między innymi zapewnienie dostępu do toalety. Dobrą praktyką jest nie tylko zapewnienie niezbędnego minimum, ale również stworzenie komfortowej, estetycznej przestrzeni dopasowanej do potrzeb pracowników.
Toalety w miejscu pracy – co musisz wiedzieć?
Standardy, które muszą spełniać pomieszczenia higieniczno-sanitarne, określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawca zobowiązany jest zapewnić pracownikom łatwy dostęp do toalet oraz do bieżącej wody w miejscu pracy. Przepisy określają także wymiary kabin toaletowych; standardowe kabiny sanitarne posiadają wymiary 1 m szerokości, 1,2 m długości, 2 m wysokości. Nawet niewielka toaleta może być funkcjonalna – wykorzystaj możliwości, jakie dają profesjonalne systemowe kabiny sanitarne. Kabiny WC wykonane z wysokiej jakości materiałów są proste do utrzymania w czystości – bez obaw można wykorzystywać do ich czyszczenia popularne detergenty.
Nowoczesne kabiny są nie tylko wygodne w użytkowaniu, ale również pozwalają na zaaranżowanie estetycznej przestrzeni higieniczno-sanitarnej. Czasy surowych, niewykończonych łazienek w miejscach pracy odchodzą powoli w niepamięć; pracownicy coraz częściej przywiązują wagę nie tylko do warunków panujących w biurze, ale również zaplecza socjalnego. Zadbaj o to, by nowoczesne toalety były zawsze czyste i wyposażone: to atut, który zdecydowanie docenią wszyscy pracownicy.
Szafki dla pracowników – dodatkowa wygoda
Szafki pracownicze są niezbędne wszędzie tam, gdzie pracownicy mają obowiązek przebierania się w ubrania robocze lub strój służbowy. Każdy z pracowników powinien posiadać własną szafkę o określonych w polskiej normie PN -75M-7871 wymiarach. Pracownicy biurowi mogą przechowywać swoje okrycia wierzchnie w przeznaczonych do tego miejscach w biurze, jednak wygodne szafki do szatni to dodatkowe udogodnienie. Pracownicy mogą zostawiać w nich zapasowe obuwie, parasol, torbę lub plecak – wszystko to, co nie jest im w danej chwili potrzebne podczas pracy. Dodatkowe szafki to również sposób na wprowadzenie porządku w biurze typu open space, w którym pracownicy każdego dnia zajmują inne biurko. Jakie szafki wybrać?
Najwygodniejszym rozwiązaniem jest system przypominający szafki basenowe – pojemne i jednocześnie odporne na eksploatację i z dodatkowym zabezpieczeniem. Szafki dostępne są w wielu wariantach kolorystycznych: możesz ustawić je na przykład na korytarzu lub w pomieszczeniu socjalnym. Przy wyborze szafek warto zdecydować się na te wykonane z płyt kompaktowych HPL – dzięki temu pozostaną odporne na zarysowania czy uszkodzenia związane z użytkowaniem. Potrzebujesz rozwiązań do małych lub nietypowych pomieszczeń? Postaw na szafki tworzone na wymiar – w ten sposób wykorzystasz nawet niewielką przestrzeń biurową.