Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Czym Są Materiały POS? Rodzaje i Przykłady
Czym Są Materiały POS? Rodzaje i Przykłady
Materiały POS – definicja
Według polskiej terminologii marketingowej materiałami POS nazywamy wszystkie materiały wspierające sprzedaż i stanowiące jednocześnie nośniki reklamy typu BTL (ang. below the line). Reklamą BTL nazywa się wszystkie materiały i działania reklamowe, które realizowane są poza środkami masowego przekazu i które ukierunkowane są bezpośrednio na klienta detalicznego. Materiały POS nierzadko określane są również skrótem: POSM (ang. point of sale marketing) lub POP (ang. point of purchase).
Materiały POS – rodzaje i przykłady
Istnieje wiele kryteriów podziału materiałów POS. Zgodnie z jednym ze sposobów kategoryzacji materiałów POS jest ich podział na miękkie oraz twarde, co warunkowane jest przez ich przeznaczenie oraz rodzaj użytych materiałów do produkcji.
POS miękki to wszelkiego rodzaju plakaty, ulotki czy inne produkty wykonane z materiałów z roli, tektury lub kartonu. Przykłady materiałów POS wykonanych z twardych materiałów to m.in.: standy, kasetony, litery przestrzenne, kioski, dyspensery, bilownice, kosze zasypowe oraz wszystkie inne produkty wykonane z twardych tworzyw sztucznych, drewna, stali lub usztywnionych tektur albo kartonów.
Poza podziałem materiałów POS na miękkie i twarde dzieli się je również ze względu na ich umiejscowienie w przestrzeni handlowej oraz przeznaczenie. Zgodnie z tym kryterium POS-y możemy podzielić na:
- materiały POS przeznaczone na ladę: dyspensery, bilownice, standy;
- materiały POS przeznaczone na sufit: hangery i flagietki;
- materiały POS przeznaczone na podłogę: pola sign, displaye, roll-upy, potykacze, stoiska i kioski oraz kosze zasypowe;
- materiały POS przeznaczone na półkę: wobblery, shelf stopery, linery, toppery;
- reklamowe materiały POS: plakaty, broszury, infokioski, tombstony, lustra reklamowe, naklejki.
Zainwestuj w nowoczesne materiały POS i wesprzyj swój biznes
Teraz wiesz już, czym są materiały POS. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o ich potencjale oraz możliwych korzyściach z zastosowania POS-ów w Twojej przestrzeni handlowej, skontaktuj się z doświadczonymi specjalistami w dziedzinie visual merchandisingu. Uzyskaj niezobowiązującą ofertę i zrealizuj nowoczesne i innowacyjne materiały POS Canvas, które wesprą Twój biznes.