Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
LANXESS Koncentruje Się Na Sektorze Pojazdów Elektrycznych
LANXESS Koncentruje Się Na Sektorze Pojazdów Elektrycznych
Koncern LANXESS, producent specjalistycznych środków chemicznych, dostrzega ogromny potencjał swoich materiałów do zastosowań technicznych sprzedawanych pod marką Durethan (poliamidy) i Pocan (politereftalan butylenu) w rozwoju rynku nowej mobilności. Z tego względu jednostka biznesowa High Performance Materials utworzyła zespół e-Powertrain, który zajmuje się potrzebami globalnego przemysłu motoryzacyjnego i wspiera partnerów zewnętrznych w trakcie całego łańcucha rozwoju części do samochodów elektrycznych i powiązanej infrastruktury. Wsparcie obejmuje materiały dostosowane do specyficznych wymagań klienta i zastosowań, a także usługi z zakresu procesu przetwórczego i inżynierii w obszarze projektowania części. Usługi te obejmują wspomagane komputerowo symulacje inżynierskie, analizy przepływu tworzywa w formie oraz testy gotowych produktów.
Nowy zespół stanowi główny punkt kontaktu dla projektów z zakresu rozwoju pojazdów elektrycznych i wszelkich kontaktów dotyczących tej dziedziny ze wszystkich regionów. – Koordynujemy wymianę wiedzy między naszymi centrami rozwoju zastosowań i obróbki, które prowadzimy we wszystkich głównych regionach ekonomicznych na świecie. Celem tych działań jest zapewnienie naszym międzynarodowym partnerom możliwie najlepszych produktów i usług na poziomie lokalnym. Jesteśmy również odpowiedzialni za projekty zbliżające się do fazy produkcyjnej oraz zaawansowane projekty rozwojowe – wyjaśnia Julian Haspel, który stoi na czele zespołu.
Do 2035 roku aż 90% wszystkich pojazdów będzie napędzanych silnikami elektrycznymi
Oczekuje się, że w 2035 roku wyprodukowane zostanie sporo ponad 120 milionów samochodów. Według badań przeprowadzonych przez koncern LANXESS ok. 90% z tych pojazdów będzie pojazdami elektrycznymi, tj. wyposażonymi w napęd elektryczny wspomagający (mild hybrid), napęd hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego (plug-in hybrid) oraz napęd w pełni elektryczny. Jednak ok. 80%, czyli zdecydowana większość, nowo zarejestrowanych pojazdów nadal będzie wyposażona w silniki spalinowe. – Oczekujemy, że wzrost udziału pojazdów elektrycznych i zwrot w kierunku pojazdów bezzałogowych pociągną za sobą istotny wzrost zapotrzebowania na poliamidy, poliestry takie jak politereftalan butylenu oraz termoplastyczne materiały kompozytowe wzmacniane włóknami ciągłymi – skomentował możliwy obraz przyszłości Julian Haspel.
Nowa mieszanka potrzebnych właściwości
Główne właściwości tworzyw sztucznych wykorzystywanych w częściach takich jak napędy elektryczne obejmują niską palność, dobre przewodnictwo cieplne oraz – coraz częściej – ekranowanie elektromagnetyczne. Oprócz wysokiej wytrzymałości, sztywności i twardości nadal potrzebne będą dobre właściwości elektryczne takie jak wysoka odporność na prądy pełzające. Ponadto przewodzące komponenty nie mogą być podatne na korozję elektryczną – w możliwie największym stopniu. Same w sobie te właściwości nie stanowią nowych wymagań dla tworzyw konstrukcyjnych w elektrotechnice i elektronice. Aby sprostać nowym wymogom z zakresu mobilności, czasami te sprzeczne ze sobą wymogi muszą jednak zostać spełnione jednocześnie. – Dzięki naszej wieloletniej współpracy z firmami z branży elektrycznej, elektronicznej i motoryzacyjnej już teraz dysponujemy materiałami, które spełniają najważniejsze standardy globalne i odnoszące się do sektora elektrycznego i elektronicznego, a także są stosowane w pojazdach – powiedział Julian Haspel. – Stale pracujemy również nad nowymi produktami, które będą spełniły wymogi naszych klientów.
Współpraca w wyznaczaniu norm i standardów
Profile wymagań dla wielu zastosowań w pojazdach elektrycznych są albo w trakcie opracowywania, albo różnią się w zależności od krajów, producentów pojazdów i dostawców. – Współpracujemy z naszymi partnerami z branży motoryzacyjnej oraz elektrycznej i elektronicznej w ramach projektów, które wpływają na definiowanie nowych standardów, i wykorzystujemy w tym celu nasze doświadczenie w obu sektorach. Nasi klienci korzystają na tym – podkreślił Julian Haspel.
Szeroki wachlarz zastosowań
Koncern LANXESS zidentyfikował pewien zestaw kluczowych zastosowań dla swoich tworzyw sztucznych w dziedzinie elektromobilności. Obok systemów ładowania, falowników, silników elektrycznych i jednostek wspomagających takich jak pompy chłodzące oraz systemy ogrzewania wnętrza główny nacisk kładziony jest na system akumulatorów. W tym obszarze ewentualne zastosowania obejmują uchwyty do ogniw, podkładki dystansujące, pokrywy, przewody zasilające, mechanizmy nośne modułów oraz elementy obudowy. W wielu z tych zastosowań producenci komponentów elektrycznych i elektronicznych wykorzystują tradycyjne materiały takie jak odlewy metalowe. – Dostrzegamy tutaj ogromny potencjał związany z zastępowaniem tych materiałów materiałami o wysokim module sprężystości oraz materiałami kompozytowymi wzmocnionymi włóknami szklanymi ciągłymi, na przykład, w elementach nośnych modułów elektronicznych w obszarze akumulatorów. Poprzez przekazywanie zaleceń dotyczących materiałów i wzorów części opracowanych specjalnie pod konkretne tworzywa sztuczne wspieramy producentów chcących wykorzystać potencjał ultralekkich konstrukcji, ich dużą elastyczność w projektowaniu oraz wysoki potencjał w zakresie obniżającego koszty integrowania funkcji. Dzięki niezrównanej wytrzymałości i sztywności bezhalogenowy, opóźniający zapalenie poliamid 6 Durethan BKV45FN04 jest idealny nie tylko do produkcji konstrukcji nośnych modułów, lecz również ram ogniw i pokryw.
Zapobieganie korozji elektrycznej
W tworzywach sztucznych wykorzystywanych do produkcji części znajdujących się pod napięciem w akumulatorach o wysokich napięciach poziom dodatków zawierających metale i halogenki musi być możliwie najniższy w celu zapobieżenia uszkodzeniom lub awariom w wyniku korozji elektrycznej. Przykłady takich materiałów obejmują poliamidy marki Durethan o oznaczeniu H3.0 lub XTS3 wskazującym na stabilizację termiczną. – Aby zaspokoić wyjątkowo wysokie wymagania w tym zakresie, wraz z naszymi klientami opracowujemy aktualnie nowe związki pod nazwą Durethan LHC. „LHC” oznacza niską zawartość halogenków – podkreślił Julian Haspel. – Pierwszym produktem z tej serii jest poliamid 6 Durethan BKV30H3.0EF DUSLHC o wysokiej płynności.
Pojazdy bezzałogowe i infrastruktura do pojazdów elektrycznych
Materiały strukturalne produkowane przez koncern LANXESS oferują również ogromny potencjał w dziedzinie infrastruktury dla pojazdów elektrycznych i systemów wspomagania kierowców, włączając w to systemu zaprojektowane dla pojazdów bezzałogowych. – Przewidujemy, że te materiały będą wykorzystywane w zastosowaniach takich jak obudowy, włączniki automatyczne i terminale w stacjach ładujących – powiedział Julian Haspel. Możliwe zastosowania w systemach wspomagania kierowcy obejmują łączniki i obudowy do czujników, wyświetlaczy i jednostek kontrolnych.
Koncern LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów specjalistycznych środków chemicznych na świecie. W 2017 roku osiągnął sprzedaż w wysokości 9,7 mld euro. Obecnie koncern zatrudnia około 19 200 pracowników w 25 różnych krajach i jest reprezentowany przez 75 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Podstawowym przedmiotem działalności koncernu LANXESS jest opracowywanie, produkcja i dystrybucja półproduktów chemicznych, dodatków, specjalistycznych substancji chemicznych oraz tworzyw sztucznych. Koncern LANXESS należy do najważniejszych indeksów zrównoważonego rozwoju: Dow Jones Sustainability Index (DJSI) World i FTSE4Good.
Stwierdzenia dotyczące przyszłości
Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne wypowiedzi dotyczące przyszłości oparte na aktualnych założeniach i prognozach koncernu LANXESS AG. Różne znane i nieznane zagrożenia, niewiadome i inne czynniki mogą przyczynić się do powstania znacznych różnic pomiędzy rzeczywistymi przyszłymi wynikami, sytuacją finansową, rozwojem i osiągnięciami firmy a podanymi tutaj przewidywaniami. Koncern nie bierze odpowiedzialności za uaktualnianie stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych zdarzeń lub rozwoju sytuacji.
Przeczytaj także:
- Nowy Start-Up Koncernu LANXESS
- LANXESS Dokonuje Zbycia Arlanxeo
- LANXESS Wzmacnia Sieć Produkcji Antypirenów
- Lanxess Podnosi Ceny Tworzyw Konstrukcyjnych
- LANXESS - Dobre Wyniki III Kwartału
- Nowa Seria Poliamidów Durethan Performance Firmy LANXESS
- LANXESS Wprowadza Nowe Tworzywa Do Spawania Laserowego
- LANXESS Planuje Sprzedać Saudi Aramco
- LANXESS Precyzuje Prognozy Na 2018
- Materiały do Zastosowań Motoryzacyjnych Firmy Lanxess
- Lanxess Podnosi Ceny Compoundów z PA66
- Blokowe Systemy Uretanowe LANXESS
- LANXESS Na Targach Chinaplas
- Technologie Hybrydowe Łączenia Tworzyw Sztucznych LANXESS
- LANXESS Na Targach "Light + Building"