Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Ultralekkie Rozwiązania Lanxess W Aplikacjach Samochodowych
Ultralekkie Rozwiązania Lanxess W Aplikacjach Samochodowych
Ultralekkie rozwiązania oferowane przez koncern LANXESS, niemieckiego producenta specjalistycznych środków chemicznych, zostały wykorzystane w najnowszym modelu Hondy FCV Clarity Fuel Cell – pojazdu o napędzie wodorowo-elektrycznym spółki Honda Motor Co., który został niedawno wprowadzony na rynek. Dzięki wykorzystaniu termoplastycznych tworzyw kompozytowych marki Tepex wzmacnianych włóknami ciągłymi lub długimi z matrycą PA 6, produkowanych przez Bond-Laminates, spółkę zależną koncernu LANXESS, oraz Durethanu, zaawansowanego technologicznie gatunku tworzywa sztucznego PA 6 produkowanego przez koncern LANXESS, Honda mogła użyć w swoim pojeździe pierwszej na świecie belki zderzaka tylnego produkowanej metodą jednoetapowego hybrydowego formowania wtryskowego koncernu LANXESS.
– To dla nas wielki zaszczyt, że nasze ultralekkie rozwiązania i materiały Tepex oraz Durethan zostały wykorzystane w najnowszym modelu Hondy FCV – powiedział na temat projektu Martin Klocke, szef działu ds. marketingu technicznego i rozwoju biznesowego materiału Tepex w branży samochodowej w ramach jednostki biznesowej High Performance Materials koncernu LANXESS.
Przemysł motoryzacyjny na świecie musi stawiać czoło coraz ostrzejszym ograniczeniom emisji dwutlenku węgla. Z tego względu producenci samochodów intensywnie pracują nad pojazdami bezemisyjnymi takimi jak pojazdy elektryczne (EV) i napędzane ogniwami paliwowymi (FCV). Te nowe trendy prowadzą do wzrostu zapotrzebowania na innowacyjne materiały i nowe technologie, pozwalające dodatkowo zmniejszyć masę pojazdów. Koncern LANXESS oferuje ultralekkie materiały i technologie dla przemysłu motoryzacyjnego, które sprawdziły się w różnych zastosowaniach na całym świecie. Zaowocowało to opracowaniem procesu jednoetapowego hybrydowego formowania wtryskowego, umożliwiającego produkcję dużych elementów z materiałów kompozytowych łączących tworzywa sztuczne i włókna szklane. Dzięki niemu możliwe jest obniżenie masy nowych elementów o blisko 50% w porównaniu z elementami metalowymi oraz znaczne usprawnienie procesu produkcji.
– Dzięki temu zastosowaniu nie tylko stworzyliśmy pierwszą belkę zderzaka tylnego wykonaną z materiałów Tepex i Durethan, ale także rozpoczęliśmy pierwszą seryjną produkcję naszego materiału kompozytowego Tepex w regionie Azji i Pacyfiku – powiedział Deniz Gürkan, szef działu ds. marketingu technicznego i rozwoju biznesowego materiału Tepex w branży samochodowej w ramach jednostki biznesowej High Performance Materials spółki LANXESS Hong Kong Limited.
Nowe części dzięki specjalistycznej wiedzy z zakresu ultralekkich konstrukcji
W ramach przygotowywania nowych części kilka warstw lekkich materiałów łączy się w unikalny sposób z Tepex dynalite, termoplastycznymi płytami kompozytowymi wzmacnianymi włóknami szklanymi ciągłymi, oraz Tepex flowcore, płytami kompozytowymi wzmacnianymi długimi, ułożonymi swobodnie włóknami szklanymi. To połączenie zapewnia łatwy przepływ materiału w procesie formowania wtryskowego, pomagając w wypełnieniu nim skomplikowanych kształtów części, oraz większą odporność mechaniczną połączoną z doskonałymi właściwościami pochłaniania energii dynamicznej w takich zastosowaniach jak belka tylnego zderzaka.
W ramach indywidualnych usług HiAnt w dziedzinie ultralekkich konstrukcji koncern LANXESS oferuje producentom samochodów i części motoryzacyjnych testowanie właściwości materiałów i części. LANXESS pomaga również w procesie wprowadzania nowych produktów, aż po etap produkcji masowej. Produkcja seryjna belki tylnego zderzaka Hondy realizowana jest przez spółkę Takagi Seiko Co., dużego wytwórcę części z tworzyw sztucznych w Japonii, z wykorzystaniem zaawansowanych technologii produkcji metodą formowania wtryskowego. Sunwa Trading, dystrybutor płyt kompozytowych Tepex koncernu LANXESS w Japonii posiadający duże doświadczenie w dziedzinie materiałów kompozytowych, również wspierał ten proces.
Tepex – materiały kompozytowe wzmacniane włóknami szklanymi ciągłymi koncernu LANXESS
Tepex to lekkie i wytrzymałe supernowoczesne materiały kompozytowe zawierające matrycę z tworzyw termoplastycznych wzmocnioną ciągłymi włóknami węglowymi lub szklanymi. Jako jeden z ultralekkich materiałów koncernu LANXESS, Tepex jest stosowany na całym świecie do produkcji elementów konstrukcyjnych w samochodach, takich jak elementy obsługiwane przez użytkownika czy siedziska foteli, oraz w wielu przedmiotach produkowanych masowo, takich jak smartfony i artykuły sportowe. Materiał Tepex charakteryzuje się krótkim cyklem przetwarzania trwającym od 15 do 60 sekund, jest wzmacniany włóknami i posiada termoplastyczną bazę, która zapewnia doskonałe właściwości mechaniczne, a przy tym jest wystarczająco lekki, aby obniżyć masę komponentów o ponad 50%. Skutkiem tego w zastosowaniach motoryzacyjnych jest zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Tepex to flagowa marka Bond-Laminates GmbH, spółki będącej w całości własnością koncernu LANXESS.
Koncern LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów specjalistycznych środków chemicznych na świecie. W 2015 roku osiągnął sprzedaż o wartości 7,9 mld euro. Obecnie koncern zatrudnia około 16 200 pracowników w 29 różnych krajach i jest reprezentowany przez 52 zakłady produkcyjne na całym świecie. Podstawowym przedmiotem działalności koncernu LANXESS jest rozwój, produkcja i dystrybucja tworzyw sztucznych, kauczuków syntetycznych, półproduktów oraz specjalistycznych substancji chemicznych. LANXESS należy do głównych indeksów zrównoważonego rozwoju: Dow Jones Sustainability Index (DJSI World i DJSI Europe) oraz FTSE4Good.
Stwierdzenia dotyczące przyszłości
Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne wypowiedzi dotyczące przyszłości oparte na aktualnych założeniach i prognozach koncernu LANXESS AG. Różne znane i nieznane zagrożenia, niewiadome i inne czynniki mogą przyczynić się do powstania znacznych rozbieżności pomiędzy rzeczywistymi przyszłymi wynikami, sytuacją finansową, rozwojem i osiągnięciami firmy a podanymi tutaj przewidywaniami. Koncern nie bierze odpowiedzialności za uaktualnianie stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych zdarzeń lub rozwoju sytuacji.
Dodatkowe informacje dotyczące produktów chemicznych oferowanych przez koncern LANXESS można znaleźć w naszym WebMagazine pod adresem http://webmagazine.lanxess.com.
Szukaj nas na portalach Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn i YouTube:
http://www.twitter.com/LANXESS
http://www.facebook.com/LANXESS
http://www.instagram.com/lanxess
Przeczytaj także:
- Lanxess - Trwałe Kolory w Przestrzeni Miejskiej
- Wyniki Lanxess Podstawą Dalszego Wzrostu
- Lanxess Poszerza Asortyment Tworzyw Wzmacnianych
Polecamy:
- Lanxess - Trwałe Kolory w Przestrzeni Miejskiej
- Drewnex – Każdego Dnia Patrzymy W Przyszłość
- Prezentacja Tworzyw Konstrukcyjnych RadiciGroup
- Nowe Oddziały Grupy Marchesini
- Zwiększone Zaangażowanie PPM Na Rynku Polskim
- Compounding – Nowości W Branży Przetwórstwa
- Covestro i Nanodax Podpisały Umowę o Współpracy
- Wyniki Lanxess Podstawą Dalszego Wzrostu
- Drewnex – Właściwe Pojęcie Recyklingu
- Schulman Zwiększa Zdolności Produkcyjne w Meksyku
- Drewnex – Ponad Dwadzieścia Lat Na Rynku
- Wyczerpane Nakłady Wydawnictwa Plastech
- Nowe Funkcje Układu Sterowania Wtryskarki
- Termoplastyczne Materiały Kompozytowe Tepex
- Portfolio ABS Elix Polymers dla Przemysłu Motoryzacyjnego