Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
ALBIS Opracował Compoundy do Zastosowań w Ogniwach Paliwowych
ALBIS Opracował Compoundy do Zastosowań w Ogniwach Paliwowych
Niemiecki producent Albis (www.albis.com) opracował compoundy z tworzyw sztucznych z kilku linii materiałowych do zastosowań w samochodowych ogniwach paliwowych. Działanie to jest następstwem wprowadzenia na rynek pojazdów elektrycznych na większą skalę oraz postrzeganych wyzwań związanych z technologią akumulatorową, w tym emisji CO2, pozyskiwania zasobów i wydajności pod obciążeniem. „Rozwiązania hybrydowe łączące akumulator i ogniwa paliwowe są obiecującą drogą”, powiedział Ian Mills, członek zarządu Albis i szef działu sprzedaży.
Do produkcji systemu ogniw paliwowych stosuje się różne materiały, w tym metale, polimery i materiały uszczelniające, które stosuje się w rdzeniu ogniwa paliwowego, a także w zasilaniu wodorem, tlenem i powietrzem oraz w obwodzie chłodzącym.
Współpracując z producentami OEM, Albis opracował kilka compoundów opartych na własnych materiałach do podstawowych testów w układach chłodzenia ogniw paliwowych i zastosowaniach związanych z doprowadzaniem powietrza. Obejmuje to tworzywa na bazie polipropylenu „Altech PP” zawierające 20%, 40% i 50% włókna szklanego, gatunki PPS z portfolio „Tedur L” o zawartości 30% i 40% włókna szklanego plus 15% PTFE, a także „Alfater” TPV usieciowany termoplastyczny wulkanizat. Firma planuje również przetestować kolejne compoundy. /Źródło: PlastEurope/