Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Bobslej z Włókna Węglowego
Bobslej z Włókna Węglowego
Amerykanie nie zdobyli złota w zawodach dwójek bobslejowych na Igrzyskach Olimpijskich od 1936 roku, ale może to stać się w tym roku. Jeśli tak się stanie zawodnicy będą musieli podzielić się uznaniem z Michaelem Scully, dyrektorem BMW Designworks USA (Newbury Park, Kalifornia) i kadrą inżynierów BMW w Niemczech, którzy zaprojektowali jedyny w swoim rodzaju bobslej.
Dzięki zastosowaniu obliczeń z dynamiki płynów i innych technik zazwyczaj wykorzystywanych przez inżynierów motoryzacyjnych przy projektowaniu linii opływowej, stworzony bobslej posiada unikalny kształt spełniając wymagania dotyczące jego charakterystyki i mieszczące się w ramach ścisłych wytycznych międzynarodowej federacji bobslejowej. Lekkie, pochodzące z procesu laminowania włókna węglowe BMW, doprowadza się do zmieszania, uzyskując lekką, sztywną i odporną na uderzenia powłokę.
"Włókno węglowe jest czymś, do czego naprawdę nie przywiązywaliśmy dużej wagi. Przy zastosowaniu procesów wysokociśnieniowych i wysokotemperaturowej wulkanizacji, uzyskaliśmy bobslej z gęstszego i mocniejszego laminatu, eliminując nadmiar pustych przestrzeni w materiale", powiedział Michael Scully.
Bobsleje były przekazywane amerykańskim zespołom, zarówno męskim, jak i damskim stopniowo od marca 2012 roku, wymuszając po drodze liczne próby projektowe. Od tego czasu Amerykanie zdobyli medale w zawodach Pucharu Świata w Calgary, a także znaleźli się na podium w oddzielnych imprezach w grudniu, informuje Los Angeles Times. Bobsleje będziemy mogli zobaczymy także w Soczi, Rosja, gdy Amerykanie będą się ścigać o złoty medal w dniu 16 lutego 2014 roku. /Źródło: Plastics Today/