Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Elastofoam w Zastosowaniach Motoryzacyjnych
Elastofoam w Zastosowaniach Motoryzacyjnych
Globalny producent chemikaliów i tworzyw sztucznych koncern BASF (Ludwigshafen; www.basf.com) opracował integralne elastyczne pianki poliuretanowe, które mogą być używane do wytwarzania lekkich osłon silnika. Pokrywa wykonana jest z "Elastofoam" I4603 i produkowana przez austriacką firmę Polytec Car Styling (Hörsching; www.polytec-group.com). Firma BASF poinformowała, że najważniejsze czynniki to, przede wszystkim by osłona była lekka, wykazywała właściwości tłumiące oraz miała wysoką jakość powierzchni.
Christian Schobesberger, odpowiedzialny za rozwój techniczny w Polytec, powiedział: "Wraz z BASF, opracowaliśmy taki sposób, że materiał, produkcja i funkcjonalność są optymalnie dostosowane do siebie. Ponadto, uzyskuje się to w niesłychanie krótkim okresie czasu. Możemy w ten sposób produkować różne geometrie dla różnych modeli silników, upraszczając naszą logistykę".
Szwedzki producent samochodów Volvo (Hisingen; www.volvo.com) aktualnie wykorzystuje tę pokrywę w czterech różnych modelach w silnikach benzynowych. Pokrywa waży około 1,3-1,7 kg, w zależności od modelu.
W przeciwieństwie do konwencjonalnego silnika, pokrywy wykonane są z dwóch materiałów, elastyczna miękka spieniona okładka uzyskana zostaje w jednym etapie - jeden materiał w jednym etapie procesu - w ten sposób dokonano integracji właściwości akustycznych i mechanicznych w jednej części. Oszczędza to etapy procesu w trakcie produkcji, gdyż pojedynczy komponent umożliwia również lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni wokół silnika.
Pokrywa ma strukturę pianki o otwartych komórkach w dolnej powierzchni, co oznacza, że mogą wchłaniać dużo energii, w rezultacie zwiększając bezpieczeństwo dla biernego pieszego w przypadku zderzenia. Elastofoam I 4603 firmy BASF jest materiałem dźwiękochłonnym i elastycznym, widoczna część ma niską gęstość składnika 140 kg/m3, jest wymiarowo stabilny, odporny na nośniki, a także odporny na starzenie termiczne do 150°C. /Źródło: Plast Europe/