Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
PPS w Wyświetlaczach Przeziernych
PPS w Wyświetlaczach Przeziernych
Amerykańska chemiczna firma Celanese (Dallas, Texas, www.celanese.com), produkująca materiały specjalistyczne, dostarczyła do niemieckiego producenta osprzętu motoryzacyjnego Continental, swoje tworzywo Fortron (polisiarczek fenylenu, PPS), do zastosowania go w samochodowych wyświetlaczach przeziernych, opracowanych przez niemieckiego producenta.
Sztywny, odporny na temperaturę materiał został wybrany także z powodu dużej stabilności wymiarowej, pozwalającej na spełnienie wysokich wymagań względem tolerancji wymiarowych dla różnych elementów. Samochodowe wyświetlacze przezierne zawierają zespół, który wytwarza obraz i moduł optyczny, który przekierowuje obraz, wyświetlając prędkość lub informacje nawigacyjne na przezroczystej powierzchni projekcyjnej na wysokości oczu kierowcy.
"Kierowca otrzymuje wszelkie informacje, nie odrywając oczu lub uwagi od drogi, dzięki czemu może szybciej reagować w sytuacjach potencjalnie niebezpiecznych”, powiedział niemiecki automobilklub (ADAC), opisując zalety bezpieczeństwa i komfortu tej technologii.
"Nasz specjalistyczny produkt PPS Fortron 6165A6 jest używany w obudowach łożysk, szynach optycznych i w uchwytach luster - w trzech obszarach, w których właściwości mechaniczne polimeru odgrywają decydującą rolę. Ten gatunek jest wzmocniony w 65% włóknem szklanym i mineralnym, co prowadzi do znacznie zmniejszonego pełzania przy jednoczesnym zwiększeniu wytrzymałości i trwałości elementów. Materiał ten ma również bardzo niską absorpcję wilgoci, doskonałą odporność chemiczną, samoistną odporność na działanie płomienia oraz wytrzymuje temperaturę pracy do 240°C”, powiedziała Monika Taut, inżynier technologii zastosowań, jednostki biznesowej Celanese. /Źródło: European Plastics News, Genplast/