Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Stanyl w Silnikach Benzynowych z Turbodoładowaniem
Stanyl w Silnikach Benzynowych z Turbodoładowaniem
Firma DSM ogłosiła, że jego poliamid 46 Stanyl został wybrany dla aplikacji w zaawansowanych technicznie samochodach. Specjalny gatunek poliamidu 46 Stanyl został wybrany na elementy ślizgowe o niskim tarciu w układzie rozrządu energooszczędnych turbodoładowanych silników benzynowych nowej generacji. Elementy układów rozrządu są produkowane przez europejską firmę Quadrant Creative Molding and Systems (QCMS) w Tielt, Belgia. Elementy systemu są dostarczane przez Tsubakimoto UK w Nottingham, spółkę zależną światowej grupy Tsubaki, lidera w dziedzinie samochodowego łańcucha układu rozrządu.
Nowe energooszczędne silniki benzynowe z turbodoładowaniem stanowią znaczące wykorzystanie wiedzy technologicznej, która została rozwinięta w ostatnich latach w wyścigach samochodowych Formuły 1, a przedstawia ona najnowszy stan wiedzy dotyczącej miniaturyzacji silników. Oferują one optymalną kombinację właściwości jezdnych i zużycia paliwa, przy znacznie niższej emisji CO2, pomimo ich wyższej mocy.
PA46 Stanyl jest już powszechnie stosowany w elementach silnika, ze względu na jego zdolności wytrzymałościowe w bardzo wymagających warunkach znajdujących się w elemencie ślizgowym, które obejmują wysokie temperatury, duże obciążenia, wysokie prędkości, ostre środowisko chemiczne i duże wibracje. Stanyl posiada doskonałą odporność na zużycie i ścieranie, przewyższając inne tworzywa termoplastyczne w większości tych warunków - ale przede wszystkim przy wyższych temperaturach i przy wysokich momentach/obciążeniach.
Stanyl ma lepsze właściwości w porównaniu z materiałami konkurencyjnymi, takimi jak PA6 i PA66 (odporność na ścieranie może być nawet siedem razy wyższa), poliftalamid (PPA), acetale i PPS. Każdy z nich ma jakąś słabość, czy to jest kruchość (PPS, PPA), niska sztywność w wysokich temperaturach (POM, PPS, PA6, PA66, PPA) czy też wysoka ścieralność (PPS).
Do tej pory obecny standard przemysłowy dla komponentów silnika stanowił Stanyl TW341, ale dla nowych silników, firma DSM opracowała gatunek o jeszcze lepszych własnościach w zakresie tarcia, Stanyl TW371. Daje to dodatkowe korzyści w zakresie redukcji emisji CO2 i obniżenie zużycia paliwa. Testy wykazały zmniejszenie tarcia o 20 % przez Stanyl TW371.
"To może nie wydawać się dużo, ale na tym poziomie, taka poprawa jest bardzo znacząca", wyjaśnił Jippe van Ruiten, Menedżer R&T Automotive Europe w DSM.
DSM współpracował bardzo blisko z Tsubakimoto i QCMS, aby zapewnić, że Stanyl TW 371 spełnia wszystkie kryteria specyfikacji technicznej i produkcji. Quadrant CMS przeprowadził kilka prób formowania w celu optymalizacji procesu formowania, także Tsubakimoto przeprowadził szereg testów przydatności i właściwości technicznych. Nowy gatunek pomoże spełnić przez gazy (tlenek węgla, węglowodory, tlenki azotu) oraz cząstki stałe warunki emisji w ramach normy Euro 6, która weszła w życie we wrześniu 2014 roku. Samochody będą również musiały być dostosowane do limitu UE na emisję dwutlenku węgla (CO2); od zeszłego roku wszystkie nowe samochody osobowe muszą emitować nie więcej niż 130 gramów CO2 na kilometr.
"Kwalifikacje DSM w dziedzinie materiałoznawstwa zawierają wyjątkową wiedzę na temat trybologii. Uważamy, że ważne jest dla nas rozwijanie wnikliwego diagnozowania dziedzin zastosowań w naszych kluczowych segmentach rynku, aby zachować swoje miejsce jako lider innowacji i być użytecznym partnerem rozwojowym dla naszych klientów", powiedział van Ruiten.
DSM obecnie poszukuje jeszcze lepszych rozwiązań zmniejszających tarcie, które przyczynią się do dalszego zmniejszenia emisji CO2 z samochodów. Rozwojowe gatunki o niskim tarciu Stanyl HGR1 i HGR2 są obecnie oceniane przez kilku producentów OEM. / Źródło: EPPM /
Przeczytaj także:
- Nowa Siedziba DSM Engineering Plastics w USA
- DSM Supplies Stanyl PA 46 For Low-Friction Timing System Parts
- DSM Rozwija Moce Produkcyjne W Holandii
- Composite Resin DSM Zmienia Nazwę
- Restrukturyzacja Organizacyjna DSM - Fala Zwolnień
- DSM Ogłosił Wzrost Cen Żywic Poliestrowych i Winyloestrowych
- DSM Podnosi Ceny Poliamidu 6 w Europie
- DSM Ogłosił Podwyżkę Cen Żywic Poliestrowych i Winylowo-Estrowych
- DSM Wyodrębnił Biznes Kompozytów
- DSM Odnotował 4% Wzrost Sprzedaży
- Współpraca DSM Dyneema z Load Solutions
- DSM Highlights Solutions for Industrial Applications
Polecamy:
- Nowe Spojrzenie Na Znakowanie Profili i Rur PVC
- Sztuka Tworzenia Precyzyjnych Komponentów
- Nowy Kompozyt Polykemi w Mercedesie
- Kauczuki LANXESS Na Tire Technology Expo 2016
- Środki Antyadhezyjne Do Form Wtryskowych TECHFORM
- Przewodnik Przy Zakupie Odpowiedniej Giętarki
- Polski Przemysł Inwestuje w Roboty i Obrabiarki Przemysłowe
- Optymalizacja Procesu Przetwarzania Poliamidu Technologią MRS