Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Ultramid Do Hybrydowych i Elektrycznych Układów Napędowych
Ultramid Do Hybrydowych i Elektrycznych Układów Napędowych
BASF rozszerzył swoje portfolio produktów poliamidowych pracujących w wysokich zakresach temperatur, opracowując stabilizowany termicznie Ultramid® B3PG6 BK23238. Poliamid wzmocniony 30% włóknem szklanym przekonuje doskonałą odpornością na starzenie termiczne oraz dobrymi właściwościami (odpornością) w zakresie wpływu wibracji i spawania gorącym gazem. Nowa stabilizacja zapewnia wyjątkową odporność na ciepło do 190°C i zapobiega korozji galwanicznej elementów elektrycznych dzięki stabilizacji wolnej od halogenków i metali (zawartość halogenków: <50 ppm).
Innowacyjna stabilizacja P do wielu zastosowań
Odporność na ciepło, dobre właściwości użytkowe w długim okresie i odporność na spoiny to podstawowe warunki wstępne dla komponentów obecnych i przyszłych układów napędowych. Czy to w silniku spalinowym, w pojeździe hybrydowym czy elektrycznym, niezawodne i technicznie nieskazitelne materiały są niezbędne w wymagającym środowisku pracy.
„Niektórzy klienci szukali standardowego materiału PA6, który spełnia wymagania temperaturowe do 190°C. Ponadto wymagana jest częstsza stabilizacja termiczna bez metalu w celu ochrony wrażliwych elementów elektronicznych w różnych technologiach układu napędowego przed korozją galwaniczną, a tym samym uniknięcia możliwych awarii”, wyjaśnia Andreas Stockheim, kierownik ds. marketingu segmentu układu napędowego i podwozia w dziale materiałów eksploatacyjnych BASF. „Opracowany materiał z innowacyjną stabilizacją P może być używany nie tylko w konwencjonalnych środowiskach, ale nadaje się również do zastosowań elektronicznych, takich jak pojazdy elektryczne”.
Stabilizacja cieplna elektrycznych układów napędowych
Podczas opracowywania nowego materiału, z naciskiem na komponenty w kanałach powietrza, przeanalizowano wszechstronność wzmocnionego włóknem szklanym Ultramidu®. Po raz pierwszy wymagania dotyczące tak wysokiej temperatury zostały spełnione dzięki nowej stabilizacji termicznej. Najlepsze warunki użytkowania w elektrycznych układach napędowych.
Nowy Ultramid® może być używany tam, gdzie wymagane są wysokie temperatury i różnorodne właściwości materiału. Materiał przekonuje znacznie lepszymi właściwościami starzenia niż istniejące systemy PA6 GF30, które są obecnie dostępne na rynku. /Źródło: Omnexus/