Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Wzrost Wykorzystania Tworzyw Sztucznych w Samochodach
Wzrost Wykorzystania Tworzyw Sztucznych w Samochodach
Przemysł motoryzacyjny jest dynamicznie rozwijającym się rynkiem dla tworzyw sztucznych. Oprócz światowych zasobów liczących już ponad 1,2 mld pojazdów, ponad 90 mln jednostek jest dodawanych każdego roku. Niemiecka firma konsultingowa Ceresana szacuje, że taki poziom produkcji samochodów przekłada się na zużycie tworzyw sztucznych w ilości 15 mln ton rocznie (lub 167 kg na pojazd).
Ceresana twierdzi, że rynek samochodowych tworzyw sztucznych jest wszechstronnie analizowany jako całość oraz z uwagi na zapotrzebowania poszczególnych rodzajów tworzyw sztucznych. Segmenty te obejmują siedzenia i tapicerkę, wykończenia wnętrza, deski rozdzielcze, zderzaki i oświetlenie, wykończenia zewnętrzne, części pod maską i elementy układu paliwowego, systemy elektryczne i elektroniczne oraz wiele innych.
W 2015 roku segment części pod maską i elementów układu paliwowego był najważniejszym obszarem zastosowania, z zapotrzebowaniem wynoszącym około 2,6 mln ton tworzyw sztucznych. Popyt na wykończenia zewnętrzne jest zwłaszcza prawdopodobny, aby rozwijać dalej z szybkością przypuszczalnie 4,5% rocznie.
Najbardziej powszechnie stosowanym tworzywem sztucznym w samochodach jest polipropylen (PP) według Ceresana. Ten rodzaj tworzywa liczy około 28% całkowitego zapotrzebowania. W ciągu ostatnich 8 lat, popyt na PP w przemyśle samochodowym wzrastał średnio o 3,1% rocznie. Około jedna trzecia PP zastosowana w produkcji samochodów jest wykorzystywana przez segment obejmujący zderzaki i oświetlenie.
Przeciętny samochód wykorzystuje około 167 kg według niemieckiego konsultanta Ceresana.
Ponadto, HDPE, LDPE i LLDPE są stosowane w pojazdach głównie pod maską i w układach paliwowych. Segment ten stanowiący około 45% zapotrzebowania HDPE jest dominującym rodzajem produktu. Popyt na polietylen wynosi prawie 3 mln ton, czyli nieco więcej niż wielkość popytu na poliuretan (PUR). Popyt na PUR wzrastał o 3,6% rocznie od 2007 roku, według Ceresana, zwłaszcza dla segmentu siedzeń i tapicerki.
Raport Ceresana, Studium Rynkowe: Tworzywa sztuczne w motoryzacji, zapewnia prezentację światowego rynku tworzyw sztucznych w przemyśle motoryzacyjnym - w tym prognozy do 2023 roku danych dotyczących popytu i przychodów analizowanych w regionach Europy Zachodniej, Europy Wschodniej, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej , Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Rozdział 2 zawiera dane rynkowe dla 16 najważniejszych krajów, czyli informacje dla danego kraju dotyczące popytu i przychodów. Popyt jest szczegółowo analizowany w podziale na kilka obszarów zastosowań i rodzajów tworzyw sztucznych.
Rozdział 3 dokładnie analizuje obszary zastosowań tworzyw w motoryzacji, w tym: siedzenia / tapicerkę, wykończenia wnętrza, deski rozdzielcze, systemy elektryczne i elektroniczne / inne, zderzaki / oświetlenie, wykończenia zewnętrzne, części pod maską / układ paliwowy. Te rynki zbytu są dzielone na oba regiony świata i najważniejsze kraje.
Rozdział 4 analizuje zapotrzebowanie na poszczególne rodzaje tworzywa sztucznego, a mianowicie: polipropylen (PP), polietylen (LDPE, LLDPE, HDPE), poliuretan (PUR), styren akrylonitrylowo butadienowy (ABS), poliamid (PA), polichlorek winylu (PVC), poliwęglan (PC), polimetakrylan metylu (PMMA), a także inne rodzaje tworzyw sztucznych.
Wreszcie Rozdział 5 zawiera profile największych producentów tworzyw sztucznych dla motoryzacji - wyraźnie ułożonych według danych kontaktowych, obrotu, zysku, asortymentu, zakładów produkcyjnych, a także podsumowania profilu. Podane są obszerne profile 84 producentów, na przykład Celanese Corp., China National Offshore Oil Corporation (CNOOC), Grupa Azoty S.A., INEOS Group Ltd., LG Chem Ltd., Lotte Chemical Corp., Mitsubishi Chemical Holdings Corp., National Petrochemical Company (NPC), Saudi Basic Industries Corporation (SABIC) i Versalis S.p.A. /Źródło: PlasticsToday/