Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2015-10] Stałe Ceny POM w Październiku
[2015-10] Stałe Ceny POM w Październiku
Ceny kontraktowe poliacetalu na czwarty kwartał były jeszcze przedmiotem dyskusji w połowie października, po ogólnym spadku cen w trzecim kwartale. Konsumenci byli świadomi słabszych cen surowców w trzecim kwartale i spodziewają się dalszych redukcji cen tworzywa w QIV ze względu na niższe ceny surowca oraz dużą dostępność materiału na rynku. Zrozumiałym jest, że producenci starali się utrzymać status quo w oparciu o stały popyt z kluczowych sektorów zużycia tworzywa.
Ceny październikowe kopolimeru w chwili obecnej, w Europie Północno-Zachodniej utrzymują się na tym samym poziomie 2060-2260 EUR/T DDP co we wrześniu. Ceny homopolimeru podobnie jak ceny kopolimeru pozostały w zakresie 2865-3015 EUR/T DDP jak miało to miejsce we wrześniu.
Import poliacetalu wykazuje stały wzrost w okresie 2015 roku, pomimo deprecjacji waluty euro w stosunku do dolara w tym czasie. Za okres od stycznia do sierpnia, w EU28 zaimportowano 47374 ton poliacetalu, co stanowi wzrost o 10,6% w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku. Największy import z krajów azjatyckich pochodził z Korei Południowej w ilości 25061 ton, co stanowi wzrost o 16% w ujęciu rok do roku, następnie z Tajlandii, Japonii, Tajwanu oraz Chin.
Rejestracja nowych samochodów osobowych w UE była o 9,8% wyższa we wrześniu i osiągnęła łącznie 1,35 mln sztuk, według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Zapotrzebowanie na nowe samochody osobowe wzrosło na wszystkich głównych rynkach, napędzane przez trwający program ożywienia złomowania w Europie Południowej. Najwyższy poziom wzrostu rejestracji odnotowano w Hiszpanii - 22,5%, następnie we Włoszech - 17,2%, Francji - 9,1%, Wielkiej Brytanii – 8,6%, oraz w Niemczech - 4,8% w porównaniu do września 2014 roku.
Oczekuje się, że w rozliczeniu rocznym rejestracja nowych samochodów osobowych wzrośnie o 8,8%, przekraczając 10 mln sztuk, ale będzie to wynik wciąż bardzo odległy od poziomu sprzed kryzysu, kiedy to osiągnięto prawie 12 mln sztuk zarejestrowanych nowych samochodów w 2007 roku.
Europejskie ceny kontraktowe metanolu na czwarty kwartał spadły do poziomu 295 EUR/T FOB Rotterdam, co oznacza spadek o 64 EUR/T w porównaniu do trzeciego kwartału. Uczestnicy rynku potwierdzili, że oczekiwali spadków cen biorąc pod uwagę obniżki światowych cen ropy naftowej oraz metanolu w innych regionach w okresie trzeciego kwartału. Firma Methanex uzgodniła swoje europejskie kontrakty na poziomie 295 EUR/T na QIV, co stanowi spadek o 70 EUR/T w porównaniu do QIII.
Ceny spot metanolu były znacząco niższe w sierpniu i wrześniu, co było mniej lub bardziej zgodne ze światowymi trendami, ale także było odbiciem regionalnych tendencji gospodarczych oraz okresu wakacyjnego. Ceny spot w połowie sierpnia były na poziomie około 280 EUR/T FOB Rotterdam, a na początku września ustabilizowały się na poziomie 250 EUR/T FOB. Na początku października cena metanolu spot obniżyła się jeszcze bardziej do poziomu 245 EUR/T FOB zarówno dla zamówień październikowych jak i listopadowych. /Źródło: Tecnon OrbiChem/
Przeczytaj także:
- [2015-09] Rynek Poliacetalu we Wrześniu
- [2015-08] Stabilne Ceny Poliacetalu w Sierpniu
- [2015-07] Stabilnie Na Rynku POM
- [2015-06] Stabilne Ceny Poliacetalu w Czerwcu
- [2015-05] Sytuacja na Rynku Poliacetalu w Maju
- [2015-04] Stabilna Sytuacja na Rynku Poliacetalu w Kwietniu
- [2015-03] Stałe Ceny Poliacetalu w Marcu
- [2015-02] Stabilnie Na Rynku Poliacetali
- [2015-01] Stabilne Ceny Poliacetalu w Styczniu