Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2016-10] Stabilne Ceny Poliwęglanu
[2016-10] Stabilne Ceny Poliwęglanu
Poziom cen poliwęglanu nadal są jeszcze przedmiotem dyskusji w czwartym kwartale w związku z pozytywnymi w większości warunkami rynkowymi. Ceny surowca były nieznacznie niższe w październiku, ale nie na tyle, aby uczynić dużą różnicę uczestnikom rynku poliwęglanu w tym momencie. Uczestnicy rynku śledzą uważnie wydarzenia w zakładzie BASF w Ludwigshafen, Niemcy, aby sprawdzić, czy zaistniała sytuacja nie wpłynie w jakikolwiek sposób na rynki surowców, ale nie powinno być żadnego bezpośredniego wpływu na dostawy poliwęglanu oraz popyt. Aktywność na rynku była nieco stonowana w okresie przygotowań do najważniejszej imprezy targowej tworzyw sztucznych (Targi K-Show), która miała miejsce w połowie października.
Ogłoszony przez firmę Trinseo, 19 września wzrost cen o około 200 EUR/T, nie wywołało większego zaniepokojenia wśród konsumentów. Firma ta usiłowała także podnieść ceny w październiku, ale ostateczne rozstrzygnięcia nie były osiągalne.
Ceny kontraktowe poliwęglanów w październiku utrzymywały się w zakresie 2350-2475 EUR/T DDP NWE typy do zastosowań ogólnego przeznaczenia, a poliwęglanów do zastosowań optycznych w zakresie 2325-2400 EUR/T DDP NWE.
Czy nie ma nawrotu spowolnienia na rynku samochodowym UE? Raczej nie w 2016 roku, a producenci poliwęglanu i innych tworzyw konstrukcyjnych mają nadzieję, że dobre czasy nadal się będą utrzymywały. Liczba nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w UE we wrześniu wzrosła w stosunku rok do roku o 7,2%, osiągając w sumie 1 455 180 sztuk i zaznaczyła się najwyższą rekordową sumą we wrześniu. Wszystkie główne rynki odnotowały wzrost, przyczyniając się do ogólnego ożywienia. Włochy odnotowały wzrost o 17,4%, Hiszpania o 13,9% a Niemcy o 9,4%, nieco niższe zyski procentowe odnotowano we Francji 2,5% i Wielkiej Brytanii 1,6%. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku, europejski rynek samochodów osobowych wzrósł o 8,0%, osiągając 11 243 263 sztuk.
Warunki biznesowe były powszechnie postrzegane jako stabilne dla mocnych w większości państw Europy we wrześniu, gdy wzrost w sektorze produkcyjnym podniósł się dzięki poprawie produkcji, nowym zamówieniom, nowej działalności eksportowej i poprawiającym się danym dotyczącym zatrudnienia.
Zapotrzebowanie na BPA w Europie jest dość dobre, zwłaszcza po tym, jak dwaj odrębni producenci żywic epoksydowych w Europie Środkowej rozpoczęli produkcję. Dostawcy poinformowali, że sprzedaż była rzeczywiście nieco wyższa i uważa się, że część ta może być spowodowana zmniejszeniem importu z Azji i utrzymaniem cen spot na poziomie około 1050-1100 EUR/T DDP. Cena kontraktowa fenolu spadła o 25 EUR/T, a cena kontraktowa acetonu wzrosła o 18 EUR/T we wrześniu w Europie. Dlatego cena kontraktowa BPA zostanie zmniejszona o około 17 EUR/T. Oczekuje się, że ceny spot spadną, gdy z Azji przybędzie większy import. /Źródło: Tecnon OrbiChem/