Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2017-01] Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Styczniu
[2017-01] Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Styczniu
Producenci poliwęglanu usiłują podnieść ceny w pierwszym kwartale w odpowiedzi na wyższe surowców i stabilny globalny popyt. W Europie, wpływ wahań kursów walut, w szczególności USD/EUR oraz EUR/GBP zostały już uwzględnione w negocjacjach cenowych.
Próby podnoszenia cen wykazała firma Covetro, komunikatem o wzroście cen na QIV 2016 o 150 EUR/T mających nastąpić od grudnia, a wcześniej firma Trinseo ogłosiła wzrost cen o 200 EUR/T pod koniec września. Jednakże wysiłki firm nie zostały uwieńczone sukcesem, dlatego też firmy podjęły nowe wysiłki związane z podwyżkami cen na początku roku 2017. W dniu 16 grudnia 2016 roku, firma Trinseo wydała oświadczenie o wzroście cen o 220 EUR/T, ze skutkiem natychmiastowym, ale w rzeczywistości nie było szans na zrealizowanie zamierzenia przed okresem świąteczno-noworocznym. Dlatego też, zrozumiałym jest, że europejscy producenci będą starali się wprowadzić w życie podwyżki cen w styczniu i lutym, ale nie było oczywistym, czy uda się to już zrealizować na początku stycznia.
Ceny kontraktowe poliwęglanów w grudniu pozostały na tym samym poziomie 2350-2475 EUR/T DDP NWE typy do zastosowań ogólnego przeznaczenia, a poliwęglanów do zastosowań optycznych w zakresie 2325-2400 EUR/T DDP NWE, jak w listopadzie.
Europejski popyt w sektor motoryzacyjnym był bardzo dynamiczny w zakończonym 2016 roku, a rejestracja nowych samochodów osobowych w UE wzrosła o 3% w grudniu 2016 do 1 143 653 jednostek, zgodnie z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Samochodów (ACEA). W ujęciu ilościowym, jest to rekordowa ilość osiągnięta w grudniu. Wśród głównych rynków odnotowano wzrost o 13,1% we Włoszech, o 9,3% w Hiszpanii, a następnie o 5,8% we Francji oraz o 3,7% w Niemczech. Popyt na nowe samochody w Wielkiej Brytanii spadł o 1,1% w grudniu. Ogólna ilość wszystkich rejestracji samochodów w UE w 2016 wyniosła 14,6 mln sztuk, co stanowi wzrost o 6,8% w porównaniu do 2015 roku. Wzrost rejestracji przez cały rok był w dużej mierze utrzymywany na wszystkich głównych rynkach samochodów osobowych. Największy wzrost popytu w ciągu roku osiągnięty został we Włoszech o 15,8%, w Hiszpanii o 10,9% roku, a następnie we Francji o 5,1%, o 4,5% w Niemczech i w Wielkiej Brytanii o 2,3%.
Na rynku BPA początkiem stycznia, europejski popyt był znacznie silniejszy niż tego oczekiwano o tej porze roku. Jednak popyt zwłaszcza na żywice epoksydowe nie był szczególnie silny i wierzono, że ograniczenie importu w QIV 2016 może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży przez europejskich producentów BPA. Wyższe ceny BPA były wspierane przez wzrost surowców w grudniu/styczniu./Źródło: TOC/
Przeczytaj także:
- [2017-01] Stabilne Ceny PBT w Styczniu
- [2017-01] Stabilne Ceny Poliacetalu w Styczniu
- [2017-01] Wzrost Cen ABS w Styczniu
- [2017-01] Wzrost Cen Poliamidu w Styczniu
- [2017-01] Rynek Opakowań Termoformowalnych
- [2016-12] Wzrost Cen ABS w Grudniu
- [2016-12] Sytuacja na Rynku PBT w Grudniu
- [2016-12] Stabilne Ceny Poliwęglanu w Grudniu
- [2016-12] Sytuacja na Rynku Poliacetalu w Grudniu
- [2016-12] Stabilne Ceny PA w Grudniu
- [2016-11] Sytuacja na Rynku Poliacetalu w Listopadzie
- [2016-11] Sytuacja na Rynku Poliwęglanów w Listopadzie