Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2017-10] Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Październiku
[2017-10] Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Październiku
Gracze na europejskim rynku poliwęglanów pozostawali w trybie oczekiwania próbując ocenić ewentualny wpływ huraganu Harvey na szeroko rozumiany rynek światowy, z początkiem czwartego kwartału. Na początku października, rynek był uważany za zrównoważony, a sytuacja jaka miała miejsce w pierwszym kwartale 2017 roku, najprawdopodobniej powtórzy się w czwartym.
Ceny kontraktowe poliwęglanów w październiku utrzymywały się na poziomie 2800-2900 EUR/T DDP NWE typy do zastosowań ogólnego przeznaczenia, a poliwęglanów do zastosowań optycznych na poziomie 2675-2775 EUR/T DDP NWE, jak we wrześniu.
Nie wydaje się, by producenci wywierali znaczną presję na ceny w czwartym kwartale, chociaż ceny surowców w październiku nieco się poprawiły. Ceny kontraktowe benzenu wzrosły o 16 EUR/T w stosunku do września, ale taki wzrost byłby trudny do przełożenia na ceny PC dla producentów jako główne uzasadnienie wzrostu cen.
Producenci nadal mogą próbować zwiększyć ceny, ponieważ dostawy są napięte, a zapotrzebowanie jest dobre, ale prawdopodobnie te argumenty zostaną odrzucone.
Eksport poliwęglanów w okresie styczeń-lipiec wyniósł 131 674 ton i był nieznacznie niższy od 133 730 ton, uzyskanego w roku ubiegłym w tym samym okresie. Import poliwęglanów w okresie styczeń-lipiec wyniósł 49 200 ton, co oznacza spadek o ponad 11% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016.
Według danych statystycznych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, rejestracja samochodów osobowych w całej Unii Europejskiej spadła o 2,0% we wrześniu do poziomu 1,42 miliona sztuk, chociaż dane za wrzesień 2016 roku były rekordowo wysokie w każdym miesiącu. Rejestracja była zróżnicowana na kluczowych rynkach, a spadki zanotowano w Wielkiej Brytanii (-9,3%) i Niemczech (-3,3%), ale wyraźne wzrosty odnotowano we Włoszech (+8,1%) i Hiszpanii (+ 4,6%). W okresie dziewięciu miesięcy od stycznia do września, popyt na samochody osobowe pozostawał dobry w UE, zarejestrowano prawie 11,7 mln nowych pojazdów - wzrost o 3,7% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. /Źródło: TOC/
Przeczytaj także:
- [2017-10] Stabilne Ceny PBT w Październiku
- [2017-10] Stabilne Ceny Poliacetalu w Październiku
- [2017-10] Sytuacja na Rynku ABS w Październiku
- [2017-10] Sytuacja na Rynku Poliamidu 6
- [2017-09] Stabilne Ceny ABS we Wrześniu
- [2017-09] Sytuacja na Rynku Poliwęglanów we Wrześniu
- [2017-09] Sytuacja na Rynku PBT we Wrześniu
- [2017-09] Stabilne Ceny POM We Wrześniu
- [2017-09] Spadek Cen Poliamidów we Wrześniu