Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2017-11] Stabilne Ceny Poliacetalu w Listopadzie
[2017-11] Stabilne Ceny Poliacetalu w Listopadzie
Ceny kontraktów na poliacetal w Europie Zachodniej ustabilizowały się w trzecim kwartale, przy utrzymującym się na rynku dobrym popycie. Uczestnicy rynku oczekiwali, że w czwartym kwartale utrzymany zostanie względnie zrównoważony rynek, a dyskusje na temat cen kontynuowano jeszcze na początku listopada.
Europejskie ceny kontraktowe kopolimeru w listopadzie utrzymywały się na poziomie 2000-2150 EUR/T DDP NWE, a ceny homopolimeru w zakresie 2600-2950 EUR/T DDP NWE, podobnie jak w październiku.
Firma DowDuPont ogłosiła wzrost ceny o 200 USD/T (175 EUR/T) dla gatunków homopolimeru o nazwie handlowej "Delrin", które zaczęły obowiązywać od 16 października. Wzrosty cen są zwykle trudne do uzyskania w czwartym kwartale, ponieważ wiele firm spowalnia swoją działalność przed okresem świątecznym w grudniu.
Europejscy producenci wyeksportowali 67 815 ton poliacetalu od stycznia do sierpnia 2017 roku, co oznacza wzrost o 68% w porównaniu z tym samym okresem roku 2016. Wiodącym miejscem przeznaczenia poliacetalu były Chiny, gdzie wyeksportowano około 21 547 ton, podczas gdy inne znaczące ilości zostały wysłane do Turcji, Hongkongu i Stany Zjednoczone.
Import poliacetalu wyniósł 50 421 ton, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu rok do roku (2016 roku import wyniósł około 45 726 ton). W tym okresie Korea Południowa wysłała do Europy prawie 27 000 ton.
W sektorze motoryzacyjnym nadal utrzymywał się silny trend. Według danych ACEA, rejestracja samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o 2%, do 1 427 105 sztuk we wrześniu 2017 roku. Należy jednak zauważyć, że we wrześniu 2016 roku dane stanowiły wysoką podstawę do porównań. Są sygnały, że dynamika na niektórych kluczowych gospodarkach spada, szczególnie w Wielkiej Brytanii (-9,3%) i Niemczech (-3,3%). W tym samym czasie na rynkach włoskim i hiszpańskim odnotowano silny wzrost odpowiednio o 8,1% i 4,6%. Dane z lat ubiegłych pokazują, że popyt wciąż znajduje się na plusie, a zarejestrowanych jest około 11,7 miliona nowych pojazdów, wzrost o 3,7% w tym samym okresie w 2016 r. /Źródło: TOC/
Przeczytaj także:
- [2017-11] Stabilne Ceny Poliamidów w Listopadzie
- [2017-11] Niższe Ceny ABS w Listopadzie
- [2017-10] Stabilne Ceny PBT w Październiku
- [2017-10] Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Październiku
- [2017-10] Stabilne Ceny Poliacetalu w Październiku
- [2017-10] Sytuacja na Rynku ABS w Październiku
- [2017-10] Sytuacja na Rynku Poliamidu 6