Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2019-01] Rynek Poliwęglanu w Styczniu
[2019-01] Rynek Poliwęglanu w Styczniu
Rynek poliwęglanu osłabł na początku stycznia, z powodu trwającego spowolnienia w sektorze motoryzacyjnym i sezonowych wpływów. Branża samochodowa nadal zajmuje się wdrażaniem nowych testów emisji dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, które zostały zapoczątkowane we wrześniu.
Rynek samochodów osobowych w UE odnotował w grudniu 2018 spadek, czwarty miesiąc z rzędu, roku o około 8,4%, zgodnie z danymi ACEA. Wszystkie kluczowe europejskie rynki odnotowały spadek popytu z wyjątkiem włoskiego, gdzie w grudniu odnotowano wzrost sprzedaży o 4%. Patrząc na rok 2018 jako całość, rejestracje samochodów były zasadniczo stabilne w porównaniu z rokiem 2017. Zapotrzebowanie zaczęło znacznie się zmniejszać we wrześniu 2018 roku, po wprowadzeniu nowych procedur testów pojazdu. Jako całościowy wynik rok 2018 był zaledwie 0,1% powyżej 2017 roku. Nowe testy emisji wprowadziły spowolnienie popytu na wielu rynkach termoplastów technicznych w czwartym kwartale 2018 roku, a efekty zostały przeniesione na pierwszy kwartał 2019 roku.
Uczestnicy rynku poliwęglanu również mieli do czynienia ze spadkiem kluczowych surowców - benzenu, propylenu i bisfenolu A - w czwartym kwartale 2019 roku, a w styczniu odnotowano dalsze spadki ich cen. Ceny ropy spadły, ponieważ ogólna pewność ekonomiczna we wszystkich regionach została zachwiana przez trwającą wojnę handlową między Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Mówiono także o obawach dotyczących taniego przywozu z Azji, kładąc nacisk na obniżanie cen na rynku europejskim.
Patrząc na dane dotyczące handlu za okres styczeń-październik 2018 roku, import poliwęglanu do UE28 wyniósł 72.242 tony. Przywóz w październiku wyniósł 9.862 tony, co stanowi największą miesięczną sumę w ciągu roku w analizowanym okresie. Trudno wyciągnąć zbyt wiele wniosków dotyczących importu, dopóki nie zostaną udostępnione całoroczne dane. Europejscy producenci wyeksportowali ponad 267.000 ton poliwęglanu w tym okresie, co stanowi wzrost o ponad 41% w stosunku do roku poprzedniego. Największe wolumeny zostały wysłane do Chin i innych lokalizacji w Azji Północno-Wschodniej i Azji Południowo-Wschodniej.
Cena poliwęglanu w pierwszym kwartale nie została jeszcze w pełni ustalona. Natomiast ceny zostały obniżone o 250 EUR/T w czwartym kwartale 2018 roku, a dalsze obniżki są prawdopodobne na początku 2019 roku. Firma Trinseo ogłosiła wzrost ceny PC o 300 EUR/T, obowiązujące od 1 stycznia. Europejska cena kontraktowa benzenu w styczniu wyniosła 485 EUR/T (552 USD/T), co stanowi spadek o 57 EUR/T (65 USD/T) w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Oczekuje się, że aktywność zakupowa ulegnie dalszej poprawie, a konsumenci uzupełnią swoje zapasy. /Źródło: TOC/
Przeczytaj także:
- [2019-01] Sytuacja Na Rynku Poliamidów w Styczniu
- [2019-01] Rynek Poliacetalu w Styczniu
- [2019-01] Sytuacja Na Rynku ABS w Styczniu
- [2019-01] Sytuacja na Rynku PBT w Styczniu
- [2018-12] Sytuacja Na Rynku Poliacetalu
- [2018-12] Sytuacja Na Rynku ABS
- [2018-12] Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Grudniu
- [2018-12] Sytuacja na Rynku Poliamidów w Grudniu