Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2019-05] Sytuacja Na Rynku PBT w Maju
[2019-05] Sytuacja Na Rynku PBT w Maju
Popyt na PBT jest zazwyczaj silny o tej porze roku, ale obecnie rynek jest spowolniony z powodu słabości w sektorze motoryzacyjnym. Rejestracje samochodów osobowych ponownie spadły w Europie w marcu 2019 roku o 3% z 1.792.880 sztuk do 1.722.442 w marcu. Popyt na wszystkich głównych rynkach UE zmalał, przy czym największy spadek odnotowano we Włoszech (-9,6%), następnie w Hiszpanii (-4,3%), Wielkiej Brytanii (-3,4%) i Niemczech (-0,5%). Popyt na nowe samochody w UE spadł o 3,3% w pierwszym kwartale 2019 roku, a najgorzej wypadła Hiszpania (spadek o 6,9%) i Włochy (-6,5%) według ACEA.
Ceny PBT w I kwartale wzrosły o 100-150 EUR/T. Dyskusje na temat cen w drugim kwartale są zakończone, a ceny ustalone na tym samym poziomie co w I kwartale. Przewidywano, że pozostanie przy stabilnych cenach było spowodowane niższym popytem obserwowanym w ostatnim kwartale. Ponadto ceny BDO ponownie spadły, zwiększając presję na PBT. Dyskusje na temat cen BDO na Q2 już się zakończyły, a cena została rozliczona o 90 EUR/T niżej. Kwartalny kontrakt BDO na pierwszy kwartał 2019 roku, ustalono po spadku o 100 EUR/T. Dyskusje cenowe trwały długo, ponieważ rynek był stabilny w I kwartale i do II kwartału, co utrudniało osiągnięcie porozumienia.
Podaż jest długa i nie zgłoszono żadnych problemów z produkcją. Większość graczy spodziewała się spadku w Q2 na podstawie słabych fundamentów rynku. Zapotrzebowanie na PTA w Europie jest nieco słabsze niż oczekiwano o tej porze roku. Wysoki poziom zakupu PET od dalszych konsumentów doprowadził do niższych niż normalne stawek operacyjnych PET, a zatem niższego zużycia PTA. Wydaje się, że był to zakup z Chin, Indii i Egiptu, który pozwolił kupującym na wczesne budowanie zapasów zamiast ryzykować kupowanie przyrostowych ilości po potencjalnie wyższych cenach w miesiącach poprzedzających sezon letni. Konsekwencją niższego niż oczekiwany popyt na PTA w Europie jest wzrost wielkości eksportu z UE. W czerwcu oczekuje się, że popyt i ceny PBT będą podobne do obecnych poziomów. Według doniesień import PBT z Azji przenosi się do Europy po bardzo konkurencyjnych cenach. Sugerują to niektórzy gracze jako jedną z przyczyn obecnych warunków rynkowych. /Źródło: TOC/
Przeczytaj także:
- [2019-05] Sytuacja Na Rynku ABS
- [2019-05] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Maju
- [2019-05] Sytuacja na Rynku Poliacetalu W Maju
- [2019-04] Sytuacja Na Rynku ABS w Kwietniu
- [2019-04] Sytuacja Na Rynku PBT w Kwietniu
- [2019-04] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Kwietniu
- [2019-04] Rynek Poliacetalu w Kwietniu
- [2019-04] Sytuacja na Rynku Poliamidu w Kwietniu
- [2019-03] Sytuacja Na Rynku Poliamidów w Marcu
- [2019-03] Sytuacja Na Rynku ABS w Marcu