Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2019-05] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Maju
[2019-05] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Maju
Słaby rynek motoryzacyjny, spowalniające otoczenie gospodarcze i nadpodaż w Chinach również osłabiły europejskie ceny poliwęglanów. Europejska cena kontraktowa na poliwęglan (GP) utrzymuje się od kilku miesięcy na tym samym poziomie 2800-2900 EUR/T.
Producenci odnotowali spadek sprzedaży netto o 10-16% w porównaniu do drugiego kwartału 2018 roku. Wartości zostały również obniżone, ponieważ koszty surowców spadły od początku roku. W Europie uczestnicy rynku informują, że perspektywy konsumentów stają się coraz bardziej negatywne. Trinseo opublikował 2 maja oświadczenie, że ocenia strategiczne alternatywy dla swojej instalacji poliwęglanu o mocach produkcyjnych 145.000 ton w niemieckim Stade, bez podawania dalszych szczegółów lub harmonogramu, kiedy decyzja zostanie podjęta. Według Trinseo zakład w Stade stanowi 12% zdolności produkcyjnej poliwęglanu w UE i 3% globalnej zdolności produkcyjnej. Trinseo zużywa 40% produkcji firmy Stade w związku ze swoją działalnością związaną z compoundowaniem i sprzedaje pozostałe 60% na wolnym rynku. W telekonferencji na temat kwartalnych raportów o zyskach prezes Trinseo i prezes Frank Bozich powiedzieli inwestorom: „Marże poliwęglanowe były kwestionowane w ciągu ostatnich trzech kwartałów ze względu na niższy popyt i nowe moce produkcyjne w Chinach, a globalne wskaźniki operacyjne wydają się być coraz niższe, ponieważ coraz więcej dostaw z Chin pojawia się na rynku. Firma planuje rozszerzenie działalności związanej z lateksami. Bozich poinformował, że firma podpisała ostateczną umowę na zakup zakładów Dow w Rheinmunster (Niemcy).
Rejestracje samochodów osobowych ponownie spadły w Europie w marcu 2019 roku, o 3% z 1,79 mln do 1,72 mln sztuk w marcu 2018 roku. Popyt na wszystkich głównych rynkach UE zmalał, przy największym spadku we Włoszech (-9,6%), następnie w Hiszpanii (-4,3%), Wielkiej Brytanii (-3,4%) i Niemczech (-0,5%). Popyt na nowe samochody w UE spadł o 3,3% w pierwszym kwartale 2019 roku, przy czym najgorsze spadki osiągnęły Hiszpania o 6,9% i Włochy o 6,5%, według ACEA. /Źródło:TOC/
Przeczytaj także:
- [2019-05] Sytuacja na Rynku Poliacetalu W Maju
- [2019-04] Sytuacja Na Rynku ABS w Kwietniu
- [2019-04] Sytuacja Na Rynku PBT w Kwietniu
- [2019-04] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Kwietniu
- [2019-04] Rynek Poliacetalu w Kwietniu
- [2019-04] Sytuacja na Rynku Poliamidu w Kwietniu
- [2019-03] Sytuacja Na Rynku Poliamidów w Marcu
- [2019-03] Sytuacja Na Rynku ABS w Marcu
- [2019-03] Sytuacja Na Rynku Poliacetalu
- [2019-03] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Marcu
- [2019-03] Sytuacja Na Rynku PBT w Marcu
Polecamy:
- Moplen HP561S – Nowy Homopolimer PP W Ofercie BOPS
- Jacek Łyżwa Zwycięzcą Konkursu Omniplast'2019
- Włókniny Polipropylenowe SPUNBOND w Ofercie BOPS
- Polistyren z Recyklowanego Styrenu
- Nowe Wzmocnione Poliamidy z Serii Durethan P Koncernu LANXESS
- Bogata Ekspozycja, Nowe Firmy i Wystawy Narodowe
- Plastpol'2019 | Najlepszy Klimat Dla Biznesu i Branży Przetwórstwa TS