Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2019-09] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu We Wrześniu
[2019-09] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu We Wrześniu
W Europie popyt na poliwęglan pozostaje na słabym poziomie, a ceny są nadal niskie. Ceny bisfenolu A są również niskie, ale gdy zaczną one realnie odzwierciedlać wzrost cen benzenu, spowoduje to dalszą presję na niezintegrowanych producentów. Istnieją niewielkie już tylko nadzieje, że rynek poliwęglanu poprawi się w 2020 roku. Panuje ogólna zgoda co do tego, że rynek osiągnął obecnie bardzo niski poziom i prawdopodobnie utrzyma się na tym stałym i niskim poziomie przez większą część przyszłego roku.
Zarówno ilości importowane, jak i eksportowane pozostały stabilne we wrześniu. Import materiału do Europy wyniósł 57.827 ton od stycznia do lipca, co oznacza spadek o 1,5% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku.
Wrześniowe ceny poliwęglanu odnotowały spadek o około 100 EUR/T, stabilizując się na poziomie 2550-2650 EUR/T, w oparciu o słabą dynamikę rynku w drugim kwartale. Jednak ceny bisfenolu A znajdują się pod presją wzrostową ze względu na rosnące ceny surowców, szczególnie przy wysokich cenach benzenu w Europie. Ceny ropy chwilowo wzrosły po problemach mających miejsce na terenie Arabii Saudyjskiej. Niemniej jednak sytuacja powróciła już do normy.
Europejski rynek samochodów osobowych zmniejszył się w sierpniu o 8,4%, według European Automobile Manufacturers Association. Wynika to głównie z wysokiej bazy porównawczej, ponieważ w sierpniu 2018 roku nastąpił wyjątkowy wzrost (+ 31,2%) przed wprowadzeniem nowego testu emisji WLTP w dniu 1 września 2018 roku. Wszystkie pięć największych rynków UE odnotowało spadki, przy czym najsilniejszy spadek odnotowano w Hiszpanii (-30,8%) i Francji (-14,1%). W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2019 roku, popyt na nowe samochody w UE spadł o 3,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, co daje łącznie 10,5 mln rejestracji. Niemcy (+ 0,9%) osiągnęły w tym roku nieco pozytywny wynik, ale na innych głównych rynkach samochodowych w UE spadł popyt. /Źródło: TOC/
Przeczytaj także:
- [2019-09] Sytuacja Na Rynku Poliamidów We Wrześniu
- [2019-09] Sytuacja Na Rynku Poliacetalu We Wrześniu
- [2019-09] Sytuacja Na Rynku PBT We Wrześniu
- [2019-09] Sytuacja Na Rynku ABS We Wrześniu
- [2019-08] Sytuacja na Rynku Poliacetalu w Sierpniu
- [2019-08] Sytuacja na Rynku PBT w Sierpniu
- [2019-08] Sytuacja na Rynku ABS w Sierpniu
- [2019-08] Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Sierpniu
- [2019-08] Sytuacja na Rynku Poliamidów w Sierpniu
- [2019-07] Sytuacja na Rynku Poliacetalu
- [2019-07] Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Lipcu
- [2019-07] Sytuacja Na Rynku Poliamidów w Lipcu
- [2019-07] Sytuacja Na Rynku PBT w Lipcu
- [2019-07] Sytuacja na Rynku ABS w Lipcu