Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2020-04] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanów w Kwietniu
[2020-04] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanów w Kwietniu
Popyt był znacznie lepszy niż oczekiwano w branży. Jednak w niektórych sektorach, szczególnie tych związanych z przemysłem samochodowym, popyt spadł do zera. Z drugiej strony nastąpił gwałtowny wzrost zapotrzebowania na sprzęt medyczny i ekrany ochronne, co zrównoważyło utratę rynku związanego z produkcją samochodów. Uczestnicy rynku uważają, że w rezultacie poziom wykorzystania w Europie były w stanie utrzymać się na poziomie 70–75%. Sugeruje to, że w branży ogólny popyt pozostaje dość stabilny.
Według notowań rynkowych ceny poliwęglanu utrzymały się w kwietniu na tym samym poziomie co w całym pierwszym kwartale (2320-2460 EUR/T).
Liczba rejestracji samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o 55,1% w marcu 2020 roku w wyniku działań ograniczających COVID-19 i zamknięcia większości europejskich salonów sprzedaży w drugiej połowie miesiąca. W marcu 2020 roku sprzedano zaledwie 567.308 sztuk, w porównaniu z 1 264 569 w marcu 2019 roku. We Włoszech odnotowano największy spadek sprzedaży, o 85,4%, a następnie we Francji (-72,2%), Hiszpanii (-69,3%) i Niemczech (-37,7%) . Od stycznia do marca 2020 roku popyt na nowe samochody w UE zmniejszył się o 25,6%. Włochy zobaczyły największe straty, o 35,5%, podczas gdy Francja spadła o 34,1%, Hiszpania o 31%, a Niemcy o 20,3%. /Źródło: TOC/