Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Analizy Rynkowe (EP) RSS

[2020-05] Sytuacja na Rynku PC w Maju

Drukuj

[2020-05] Sytuacja na Rynku PC w Maju

Pojawiły się doniesienia, że pod koniec kwietnia Volkswagen ponownie uruchomił zakład produkcyjny w Wolfsburgu po zamknięciu od połowy marca z powodu pandemii. Firma miała zwiększyć produkcję do poziomu 40% dzięki zatrudnieniu około 8.000 pracowników powracających do pracy. Dwa tygodnie później firma poinformowała, że zamierza produkować cztery kluczowe modele, ale zaraz po tym stało się jasne, że popyt nadal nie istnieje. Inni producenci samochodów zgłosili, że pracownicy wracają do pracy na pół etatu.

Liczba rejestracji samochodów osobowych w UE spadła o 76,3% w kwietniu 2020 roku w porównaniu z danymi z kwietnia 2019 roku, zgodnie z najnowszą wersją ACEA. Był to pierwszy pełny miesiąc z wprowadzonymi miernikami COVID-19 i był to największy miesięczny spadek popytu na samochody od początku prowadzenia statystyk. Większość salonów była zamknięta przez cały kwiecień, a całkowita liczba sprzedanych nowych samochodów spadła z 1.143.046 sztuk w kwietniu 2019 roku do 270.682 sztuk w kwietniu 2020 roku. Na każdym z 27 rynków UE odnotowano dwucyfrowy spadek, ale Włochy i Hiszpania odnotowały największe straty, odpowiednio o 97,6% i 96,5%. Sprzedaż w Niemczech spadła o 61,1%, a we Francji o 88,8%. Od stycznia do kwietnia 2020 roku, popyt w UE na nowe samochody osobowe skurczył się o 38,5%. We Włoszech rejestracje skurczyły się o 50,7%, w Hiszpanii o 48,9%, a we Francji o 48,0%. Popyt w Niemczech spadł o 31,0% w pierwszych czterech miesiącach 2020 roku.

Zapotrzebowanie na sprzęt medyczny i ochronny pomaga zrównoważyć słabnący sektor motoryzacyjny, a niektórzy producenci poliwęglanów twierdzą, że wolumeny odbioru są prawie na podobnym poziomie, co popyt na samochody sprzed COVID-19 W miarę wybuchu epidemii europejscy gracze przygotowują się teraz do wznowienia działalności w niektórych krajach ze względu na zmniejszenie obostrzeń dotyczących koronawirusa. Rynek motoryzacyjny jest gotowy do ponownego otwarcia, ale poziom popytu jest znikomy.

Ceny poliwęglanu w maju utrzymywały się na stałym poziomie 2320-2460 EUR/T DDP. /Źródło: TOC/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Przeczytaj także:

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent