Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2021-03] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Marcu
[2021-03] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Marcu
Rynek poliwęglanu mocno ucierpiał z powodu wygórowanego wzrostu cen bisfenolu A - szczególnie dla odbiorców, którzy kupowali materiał na rynku spotowym. Ceny kontraktów BPA wzrosły wraz z cenami fenolu i acetonu. Jednocześnie popyt jest bardzo duży, a branża znajduje się obecnie w szczycie sezonu.
Wielkość importu mogła ulec zmianie po tym, jak mega kontenerowiec osiadł na mieliźnie na Kanale Sueskim pod koniec marca i zablokował ruch w obie strony przez tydzień. Możliwe, że ponad 7.000 ton poliwęglanu i 2.000-3.000 ton BPA importowanego z Azji i Arabii Saudyjskiej będzie mogło pojawić się na rynku najwcześniej w połowie kwietnia.
Popyt ze strony sektora motoryzacyjnego zaczął słabnąć. Liczba rejestracji samochodów osobowych w UE w lutym 2021 roku spadła o 19,3%, ze względu na sytuację związaną z Covid19 i niepewnością gospodarczą, które wpłynęły na sprzedaż. W całej UE zarejestrowano 771.486 sztuk, co oznacza rekordowy najniższy wynik w lutym od 2013 roku. Wszystkie cztery główne rynki odnotowały straty, przy czym Włochy odnotowały najmniejszy spadek (-12,3%), podczas gdy Niemcy odnotowały -19,0%, Francja -20,9 % i Hiszpania -38,4%. Łącznie od stycznia do lutego 2021 roku rejestracje były o 21,7% niższe niż w tym samym okresie w 2020 roku. Popyt spadł na każdym z głównych rynków, przy czym w Hiszpanii był najsłabszy, a sprzedaż spadła o prawie połowę (-44,6%), a następnie w Niemczech (-25,1%), Francji (-14,2%) i we Włoszech (-13,1%). W UE straty w produkcji pojazdów spowodowane pandemią wyniosły 4.243.577 sztuk, co stanowi 22,9% całkowitej produkcji UE w 2019 roku, jak twierdzi ACEA w niedawnej analizie wpływu pandemii na przemysł motoryzacyjny. Straty pojawiły się, gdy fabryki zostały zamknięte w okresie marzec-maj 2020 roku, podczas gdy w tym samym czasie produkcja nie powróciła jeszcze do poziomu sprzed pandemii. W Niemczech utracono łącznie 1.192.112 sztuk produkcji, podczas gdy we Francji strata osiągnęła 881.287 pojazdów.
Firma Trinseo ogłosiła podwyżkę cen o 600 EUR/T od 1 marca. Odzwierciedla to ciągły wzrost kosztów surowców.