Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
[2021-05] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Maju
[2021-05] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Maju
Podaż bisfenolu A nadal stanowi duży problem w Europie – istnieją doniesienia, że producenc poliwęglanu PC szukają dodatkowych ilości, ale majątrudności z realizacją oczekiwanego poziomu dostaw. Częściowe odwrócenie trendu w czerwcu spowoduje pewne zmniejszenie wolumenów bisfenolu A, ale jest to bardziej prawdopodobne, że wpłynie to na rynek żywic epoksydowych.
Firma Hexion zniosła działanie „siły wyższej” na bisfenol A w swojej fabryce w Pernis w Holandii, jednocześnie podnosząc ceny na BPA. Ceny spot wzrosły o co najmniej 200 EUR/T w ostatnim miesiącu. Ceny kontraktów BPA również wykazywały presję na wzrost ze względu na wzrost kosztów benzenu i fenolu, przy wysokich notowaniach acetonu.
Popyt w Europie jest solidny – wszystkie sektory wydają się dobrze sobie radzić. Jednak niedobór chipów półprzewodnikowych zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Konsumenci żywic epoksydowych w dalszej kolejności zgłaszają, że w wyniku tego muszą zamknąć niektóre ze swoich zakładów. Ale nadal są dobre wiadomości w sprzedaży samochodów.
W marcu 2021 roku rejestracja nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosła o 87,3% rok do roku, co jest wynikiem wyjątkowo niskiej bazy porównawczej z ubiegłego roku, spowodowanej restrykcyjnymi restrykcjami COVID-19 wprowadzonymi na większości rynków w marcu 2020 roku. 1.062.446 sztuk nowych samochodów zostało sprzedanych w UE w zeszłym miesiącu w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzycyfrowe wzrosty odnotowały trzy z czterech największych rynków UE: Włochy odnotowały największy wzrost (+497.2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Rynek niemiecki również wykazał silne wzrosty, ze sprzedażą wyższą o 35,9% w marcu. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt na nowe samochody w UE wzrósł o 3,2%, osiągając łącznie 2,6 mln sztuk zarejestrowanych samochodów.
Przeczytaj także:
- [2021-05] Sytuacja Na Rynku Poliamidów w Maju
- [2021-05] Sytuacja Na Rynku Poliacetalu w Maju
- [2021-05] Sytuacja Na Rynku PBT w Maju
- [2021-05] Sytuacja Na Rynku ABS w Maju
- [2021-04] Sytuacja Na Rynku Poliamidu w Kwietniu
- [2021-04] Sytuacja Na Rynku PBT w Kwietniu
- [2021-04] Sytuacja Na Rynku ABS w Kwietniu
- [2021-04] Sytuacja Na Rynku Poliacetalu w Kwietniu
- [2021-04] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Kwietniu
Polecamy:
- Co Wyróżnia Dobre Maszyny Do Cięcia Wodą?
- Oerlikon Balzers Wprowadza Nowe Portfolio Powłok
- Niezawodne Barwienie Betonów Dzięki Pigmentom Bayferrox
- Nowy Materiał SABIC Pochodzący z Recyklingu
- Clariant Additives Na Targach Chinaplas 2021
- Technyl® STAR AF 219 V30LT Do Spawania Laserowego
- Jak Wybrać Telefon Idealny Do Twoich Potrzeb?
- Wybór Materacy Do Spania - Jaki Będzie Najlepszy?