Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Czytelnia RSS

Victrex PEEK (Nowe Aplikacje) - cz.3

Drukuj

Victrex PEEK (Nowe Aplikacje) - cz.3

W dzisiejszym przemyśle zbrojeniowym bezzałogowe samoloty zwiadowcze (UAV'y) są powszechnie używane do przewożenia różnego rodzaju czujników, detektorów i sprzętu do inwigilacji w niebezpieczne lub niedostępne miejsca. Najnowocześniejsze urządzenia elektroniczne, systemy zasilania i materiały które udoskonalają zasięg wojsk lądowych są wykorzystywane do budowania bezzałogowych samolotów zwiadowczych. Gdy Allied Aerospace of Newport News wynalazło miniaturowy pojazd elektryczny (E-MAV) obudowy były wykonywane z ręcznie nanoszonych powłok tworzywowych o wysokiej odporności termicznej. W opinii Marka Fingara, managera z Marketing Communications for Allied Aerospace: “Proces był bardzo drogi i wymagał dużych nakładów pracy. Wyprodukowanie każdej jednostki stanowiło koszt około 6 000 - 7 000 USD. Aby osiągnąć cele wyznaczone przez wojsko, jakim jest oszczędność i możliwość rozbudowy, wykorzystaliśmy Victrex PEEK, tworzywo termoplastyczne o bardzo wysokiej odporności i parametrach. Przez wykorzystanie form wtryskowych dokonaliśmy znacznych oszczędności.”
E-MAV został stworzony do różnych misji w celu zastąpienia żołnierza na polu walki. Obudowa E-MAV tworzy aerodynamiczną powierzchnię która zarazem jest gładka, wytrzymała i lekka. Obudowa ta chroni delikatne urządzenia elektroniczne takie jak: kamera i przewody powietrzne służące do sterowania UAV. E-MAV jest częścią urządzenia LADF, umożliwiającego pionowy start, unoszenie się w powietrzu, obracanie się w czasie lotu horyzontalnego i pionowe lądowanie. Według Marka Fingara właśnie koszt był podstawowym powodem dla którego Allied Aerospace zdecydowało się na wybór Victrex PEEK.
Wyświetleń:
Plastline

Plastinvent