Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Marketing Internetowy
Audyt UX
Audyt UX, czyli audyt użyteczności, określany także jako analiza ekspercka, stanowi kompleksową ocenę serwisu internetowego pod kątem zgodności z przyzwyczajeniami oraz oczekiwaniami użytkowników. Pozwala sprawdzić, czy serwis odpowiada potrzebom odbiorców oraz co można zmienić, aby korzystanie z niego spowodowało wzrost satysfakcji. Zwyczajowo obejmuje on następujące obszary:
- system nawigacji,
- struktura strony głównej,
- kompozycja i sposób przekazania informacji,
- zrozumiałość informacji (m.in. stosowane nazewnictwo),
- użyteczność formularzy.
Analiza ekspercka może być przeprowadzana przy użyciu różnych metod, ale podstawę stanowią trzy narzędzia, z których równocześnie powinny zostać zastosowane co najmniej dwa:
- analiza heurystyczna (heuristic evaluation) – polega na analizie interfejsu pod względem zasad i wskazówek,
- wędrówka poznawcza (cognitve walkthrough) – testowanie z punktu widzenia użytkownika,
- lista kontrolna (usability checklist) – szczegółowa lista wytycznych, jakie serwis powinien spełniać.
Partnerem Działu SEM 4Plastics jest firma IDEO Force.