Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Marketing Internetowy
Pozycjonowanie Stron Internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach (usługi SEO) to proces budujący widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Ma celu zapewnienie maksymalnie wysokiej pozycji na możliwie jak największą liczbę fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników.
Pozycjonowanie stron
Wyszukiwarki internetowe są najistotniejszym źródłem pozyskiwania potencjalnych klientów w Internecie. Wszyscy na co dzień szukamy w wyszukiwarce Google produktów i usług, informacji, opinii, przydatnych treści. Strona, której nie ma w TOP10 wyników, praktycznie nie istnieje. Kolejność stron, którą pokazują wyniki wyszukiwania związana jest z zawartością strony www i czynnikami zewnętrznymi takimi, jak chociażby linki zwrotne czy reputacja strony w sieci.
Dlaczego już dziś warto zadbać o pozycjonowanie w wyszukiwarkach? Widoczność strony w wyszukiwarce Google jest najbardziej efektywną strategią marketingu online. Pozwala wygenerować wartościowy ruch za cenę znacznie niższą od wielu innych form promocji w Internecie. Jako firma zajmująca się pozycjonowaniem od kilkunastu lat, wiemy jak umieścić Twoją stronę na czołowych pozycjach w Google.
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych, czyli działania optymalizujące (Search Engine Optimization), link building i budowanie zaufania Google do witryny to szerokie spektrum działań, których zadaniem jest zaprowadzić stronę szczyt listy adresów (SERP). Wymagają one jednak ciągłości (trzeba pamiętać, że konkurencja robi dokładnie to samo), kreatywności, dostosowania się do dynamicznie zmieniającej się technologii IT i wytycznych wyszukiwarek. Zdobywanie i utrzymywanie wysokich pozycji strony w wynikach wyszukiwania to nieustanna praca. Jednak wpływ pozycjonowania na ruch w witrynie i idące za nim korzyści, pokazują, że praca ta jest warta zaangażowania. Nie jest możliwe wypracowanie zadowalających efektów po jednym tygodniu. Dopiero po miesiącach regularnych i intensywnych prac, rezultaty spełniają oczekiwania i co najważniejsze – są trwałe.
Bywa, że porównuje się pozycjonowanie stron, a raczej efekty SEO do reklamy. Różnica między SEO a reklamą jest taka, że rezultat kampanii Google Ads jest szybki, a reklama pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania tuż po uruchomieniu kampanii. Jednak będzie ona widoczna tak długo, jak płacimy. Z kolei efekty w obszarze pozycjonowania strony wymagają czasu, ale są stabilne (oczywiście przy zachowaniu ciągłości prac).
Dlaczego warto pozycjonować stronę?
- Niski koszt pozyskania ruchu na stronie – w dłuższej perspektywie koszt pozycjonowania w przełożeniu na jednego użytkownika trafiającego na stronę internetową może wynieść nawet 9 groszy.
- Docieranie do wartościowych użytkowników – pozycjonowanie stron www pozwoli trafić przede wszystkim do użytkowników zainteresowanych zawartością strony.
- Idealny moment kontaktu z potencjalnym klientem – wpisanie przez użytkownika poszukiwanej frazy w Google jest jednoznaczne z intencją zakupową – to dlatego tak istotne jest, aby znaleźć się na stronie wyników wyszukiwania.
- Długotrwały efekt – skuteczne pozycjonowanie strony internetowej pozwala zachować długotrwały efekt na stronie wyników wyszukiwania (w przeciwieństwie do płatnych form promocji, gdzie wstrzymanie działań oznacza natychmiastowy spadek liczby odwiedzających).
- Wysoki współczynnik konwersji – ruch organiczny pochodzący z wyszukiwarek internetowych we wszystkich branżach cechuje się jednym z najwyższych współczynników konwersji.
- Zaufanie użytkowników – częste wyświetlanie się strony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania buduje zaufanie internautów i wpływa pozytywnie na reputację marki.
- Zaznaczenie pozycji rynkowej – każda firma, która chce wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w branży i pozycjonować się w świadomości potencjalnych klientów musi być widoczna w wynikach wyszukiwania Google (lub innych wyszukiwarek). Brak widoczności strony internetowej to oddanie pola konkurencji.
- Wpływ na decyzje zakupowe – skuteczne pozycjonowanie strony to w dużej mierze dbanie o treści. Wartościowy content oddziałuje decyzje zakupowe użytkowników.
- Wpływ na inne źródła ruchu – działania wchodzące w skład pozycjonowania stron to publikowanie w Internecie wartościowych i wiarygodnych informacji o witrynie wraz z odnośnikami, które dodatkowo generują w niej ruch.
- Skalowalność – pozycjonowanie stron www jest skalowalną formą promocji, dlatego mogą z niej korzystać zarówno małe firmy (z stosunkowo niewielkim budżetem), jak i wielkie korporacje (z dużym budżetem i wysokimi celami).
Partnerem Działu SEM 4Plastics jest firma IDEO Force.