Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Targi K | Rocznica w Historycznych Zdjęciach
Targi K | Rocznica w Historycznych Zdjęciach
W tym samym roku, w którym królowa Elżbieta II wstąpiła na tron, pierwsza sztuczna zastawka serca została wszczepiona w USA, a musical „Deszczowa piosenka” zainspirował miliony widzów w kinie, narodziła się zupełnie inna historia, związana z inauguracyjną edycją Targów K, które po raz pierwszy odbyły się w Düsseldorfie od 11 do 19 października 1952 r. Nikt wtedy nie przypuszczał, że dopiero startująca impreza przerodzi się w wiodące na świecie targi przemysłu tworzyw sztucznych i gumy.
Dziś Targi K w Düsseldorfie mogą pochwalić się 70-letnią historią sukcesu. Jest to najważniejsza platforma informacyjno-biznesowa branży tworzyw sztucznych i gumy na świecie. Jej pozycja jako wiodących targów branżowych dla całej branży, gdzie w pierwszej parze idą innowacyjność i zakres tematyczny, jest bezdyskusyjna. Torujące drogę dla wizji przyszłości są to także targi o najliczniejszej liczbie nacji branżystów z całego świata. Na K 2022, które odbędzie się w dniach od 19 do 26 października, spodziewanych jest około 3000 wystawców z 61 krajów, a centrum wystawowe w Düsseldorfie jest już całkowicie zarezerwowane.
Jak to się wszystko zaczęło
Początki K były jednak dość skromne w porównaniu z bieżącymi edycjami. Podczas debiutanckiej imprezy „Wunder der Kunststoffe” (Cuda Tworzyw Sztucznych) w 1952 r. zarejestrowano 270 wystawców – wyłącznie z Niemiec. Zajmowali oni około 14 000 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej netto.
Podczas premiery 165.000 zwiedzających podziwiało w pierwszej kolejności kolorowe towary konsumpcyjne wystawiane przez przetwórców tworzyw sztucznych. Ponieważ w latach od 1952 do 1959 K Düsseldorf był wizytówką niemieckiego przemysłu, każdy zainteresowany zwiedzający, czy to laik, czy specjalista, był dopuszczony do odwiedzenia targów. Główną atrakcją na wystawie były produkty zaprojektowane tak, aby życie było piękniejsze i wygodniejsze. Dziś uśmiechamy się z reklamy obecnej w tamtych czasach, która skierowana była również do „nowoczesnej gospodyni domowej” i przybliżała jej takie powojenne osiągnięcia, jak modne płaszcze przeciwdeszczowe z PVC czy przezroczyste nylonowe pończochy – estetyczne uosobienie cudu gospodarczego.
Im bardziej branża tworzyw sztucznych kierowała się w stronę wyspecjalizowanych i zaawansowanych technologicznie tworzyw sztucznych do specjalnych rozwiązań (w elektronice, medycynie, motoryzacji czy lotnictwie) tym bardziej przyciągała uwagę a coraz więcej specjalistów odwiedzało targi. Od tego czasu utrzymuje swoją pozycję wiodących światowych targów dla całej branży. W 2019 roku do K nad Renem przyjechało ponad 220.000 gości branżowych z prawie 170 krajów.
Międzynarodowe pochodzenie i renoma wystawców zagwarantują również kompletność asortymentu oraz kompleksowy przegląd rynku światowego na nadchodzącym K najbliższej jesieni. Nigdzie indziej branżyści nie znajdą takiego bogactwa innowacji, a żadne inne targi nie zapewnią tak różnorodnych impulsów dla przyszłości światowego przemysłu tworzyw sztucznych i gumy.
Zanim K 2022 otworzy swoje podwoje, jest już okazja, aby wprawić się w nastrój na jubileusz targów. Organizatorzy zapraszają do zagłębienia się w siedem dekad historii K oraz do uśmiechania się i podziwiania historycznych zdjęć i wspomnień. Wyrusz w podróż w czasie na https://70years.k-online.de/en
A jeśli lubisz dzielić się z nami swoją osobistą historią K, anegdotami, spotkaniami, zabawnymi lub zaskakującymi rzeczami, nie krępuj się! Jest to możliwe w każdej chwili za pośrednictwem LinkedIn lub po prostu skontaktuj się z naszym zespołem prasowym.
Twój kontakt prasowy:
Dr Cornelia Jokisch, starszy menedżer MarCom (prasa i PR)
Desislava Angelova, (kierownik MarCom)
Tel.: +49 (0)211/4560-998/-242, Faks: +49 (0)211/4560-8548
E-mail: JokischC@messe-duesseldorf.de
AngelovaD@messe-duesseldorf.de
Ostatnia aktualizacja: marzec 2022